Startsida Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Är textalk verkligen seriös.

Visar 10 inlägg - 61 till 70 (av 82 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #167288
    Runns.se
    Deltagare

    @RZW 68521 wrote:

    Det är irrelevant vilken betallösning man har hos textalk eftersom först kommer man till textalks egen ”kassa sidan” och sedan väljer man betallösning. Det gick inte att komma till deras kassa sidan alls. Vi har KCO, egen kortbetalnibg via Samport och Paypal.

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

    Kan inte se att du har KCO utan enbart klarna.

    #167291
    Rashid
    Deltagare

    Du måste välja en leverasmetod innan KCO visas. (Att ha en leveransmetod förvald när man kommer till kassan kan inte fixas sade Textalk)

    #167292
    Runns.se
    Deltagare

    @RZW 68526 wrote:

    Du måste välja en leverasmetod innan KCO visas. (Att ha en leveransmetod förvald när man kommer till kassan kan inte fixas sade Textalk)

    Ok, på så vis…

    Edit: Därför din sida inte funkade och våran gjorde det, eftersom den går direkt till KCO.

    #167312
    K-1-1
    Deltagare

    @RZW 68081 wrote:

    Hur kan ett företag som tar hand om mer än 3000 butiker inte är nåbar i akutläge? Flesta av ägare av dessa 3000+ butiker försörjer sig på sina butiker. Jag är bland en av dem. Och på en söndag, sedan mer än 5 timmar tillbaka går det inte att betala på alla butiker hos textalk. Och textalk går inte att nå. Textalk har visat att dem skiter i sina kunder på flera olika sätt. Nu sitter jag och andra och väntar på de löser sig. Men jag hoppas att någon på textalk kan förklara varför kan man inte nå de när det skiter sig.

    Har man så många kunder så måste man se till att kunna nås på något sätt 24/7. Supporttelefon är ett måste!

    #167340
    hansanders
    Deltagare

    @RZW 68521 wrote:

    Det är irrelevant vilken betallösning man har hos textalk eftersom först kommer man till textalks egen ”kassa sidan” och sedan väljer man betallösning. .

    Kassasidan är den kassa sidan ?;)

    #170073
    Runns.se
    Deltagare

    Textalk har varit nere till och från en timme nu…

    #170077
    Richie72
    Deltagare

    Japp, jätteproblem.

    #172903
    Runns.se
    Deltagare

    Testar KCO till Norge och Finland men problemet är att frakten i kassan på textalk inte blir tvingad att välja så kunden kan handla mot ”gratis frakt”. Detta har inte textalk någon funktion för att lösa vilket supporten beklagade, de verkar inte ha någon lust att lösa det heller…

    #172907
    Richie72
    Deltagare

    @Runns.se 75154 wrote:

    Testar KCO till Norge och Finland men problemet är att frakten i kassan på textalk inte blir tvingad att välja så kunden kan handla mot ”gratis frakt”. Detta har inte textalk någon funktion för att lösa vilket supporten beklagade, de verkar inte ha någon lust att lösa det heller…

    Vet inte om jag uppfattar dig helt rätt. Men vi hade problem med att kunden först var tvungen att välja leveranssätt och därefter kommer KCO fram.

    Klarna har ett script som gör att man automatiskt väljer första leveranssättet. På det sättet blir det lite enklare.

    Ovanstående var för KCO Sverige, det kanske skiljer sig från Finland. Men genom scriptet så gick det mycket smidigare.

    #172908
    Runns.se
    Deltagare

    @Richie72 75158 wrote:

    Vet inte om jag uppfattar dig helt rätt. Men vi hade problem med att kunden först var tvungen att välja leveranssätt och därefter kommer KCO fram.

    Klarna har ett script som gör att man automatiskt väljer första leveranssättet. På det sättet blir det lite enklare.

    Ovanstående var för KCO Sverige, det kanske skiljer sig från Finland. Men genom scriptet så gick det mycket smidigare.

    Vi har bara en fraktkostnad så det är inte problemet, det som strular är att om man växlar fram och tillbaka mellan olika länder så markeras inte frakten längre och kunden kan betala utan att ha frakten vald.

    KCO är samma oavsett land.

Visar 10 inlägg - 61 till 70 (av 82 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.