Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Är textalk verkligen seriös.
- Detta ämne har 81 svar, 28 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 5 månader sedan av Runns.se.
-
FörfattareInlägg
-
19 augusti, 2013 kl. 08:52 #166930pyhobbyDeltagare
@biz 68103 wrote:
Det finns väl i princip ingen butiks leverantör som man kan nå utanför kontorstid om något händer med ens butik? om man inte tecknar ett SLA avtal…
Jag skulle inte acceptera en leverantör där jag inte kan få ”akuthjälp” alla dagar i veckan. Jag har fått ruskigt snabb hjälp från Talex söndag då det brann till lite och känner mig helt trygg i att jag får hjälp snabbt om det verkligen behövs vilken dag som helst.
Som sagt, skulle aldrig acceptera en leverantör som inte erbjuder bra support, jag har bytt leverantör en gång av den anledningen och rekommenderar alla andra som vill tagga ner på stressen att göra detsamma.
19 augusti, 2013 kl. 09:00 #166932Runns.seDeltagareVi skulle egentligen bytt från textalk i början på året men vi hade inte tid eller pengar att få flytten gjord, får se nästa år om vi tar tag i det då.
Jag stör mig mest på Textalk nonchalanta attityd om man vill ha en funktion lagad (lagersaldo funkar fortfarande inte om man har valmöjligheter på en vara) eller ditlagd (tradera. fyndiq).
”det ska vi kolla på om vi får tid över, kunden som beställde den funktionen ville inte betala för att den skulle funka fullt ut så vi lämnar den så…” Ok, så ni lägger tiden på att sälja solglasögon istället?
”det finns i nuläget inget intresse från våra kunder på koppling till tradera och fyndiq så det tänker vi inte fixa.” är inte jag en kund då när jag efterfrågar det???
19 augusti, 2013 kl. 09:11 #166933donkeypunchDeltagare@Runns.se 68112 wrote:
Vi skulle egentligen bytt från textalk i början på året men vi hade inte tid eller pengar att få flytten gjord, får se nästa år om vi tar tag i det då.
Jag stör mig mest på Textalk nonchalanta attityd om man vill ha en funktion lagad (lagersaldo funkar fortfarande inte om man har valmöjligheter på en vara) eller ditlagd (tradera. fyndiq).
”det ska vi kolla på om vi får tid över, kunden som beställde den funktionen ville inte betala för att den skulle funka fullt ut så vi lämnar den så…” Ok, så ni lägger tiden på att sälja solglasögon istället?
”det finns i nuläget inget intresse från våra kunder på koppling till tradera och fyndiq så det tänker vi inte fixa.” är inte jag en kund då när jag efterfrågar det???
Min bevaka funktion fungerar inte av någon anledning. De skulle ta tag i det och återkomma när de hittat/åtgärdat felet. Detta var för flera månader sedan och jag har fortfarande inte hört något. Helt sjukt.
19 augusti, 2013 kl. 09:48 #166935EkraftDeltagareMan får vad man betalar för. För 500kr i månaden får man hos Textalk en kompetent plattform för den som inte behöver något extra, och det är väl bra så. Men behöver man driftsäkerhet, utveckling av sin Ehandel med nya funktioner etc så räcker inte den där slanten man betalar, utan man får se sig om efter annat.
19 augusti, 2013 kl. 11:02 #166936mephisto73Deltagare@Ekraft 68115 wrote:
Man får vad man betalar för. För 500kr i månaden får man hos Textalk en kompetent plattform för den som inte behöver något extra, och det är väl bra så. Men behöver man driftsäkerhet, utveckling av sin Ehandel med nya funktioner etc så räcker inte den där slanten man betalar, utan man får se sig om efter annat.
Det är väl ändå ett icke-argument? Att informera om att felsökning/åtgärd pågår (eller inte) kostar inte så mycket att lägga ut? Att man inte kan har jourpersonal tillgänglig 24/7 må vara hänt, men då ska man vara tydlig med detta i sin information.
Men visst, man får vad man betalar för, så är det oftast. Ibland får man mindre än van man betalar för, och väldigt sällan får man mer än vad man betalar för.
Texttalk bör dock vara lyhörda för kundernas åsikter, annars röstar dessa med fötterna och går någon annanstans, om de tycker att de får mindre än vad de betalar för.
19 augusti, 2013 kl. 11:43 #166939Peppe75Deltagare@Runns.se 68112 wrote:
Vi skulle egentligen bytt från textalk i början på året men vi hade inte tid eller pengar att få flytten gjord, får se nästa år om vi tar tag i det då.
Jag stör mig mest på Textalk nonchalanta attityd om man vill ha en funktion lagad (lagersaldo funkar fortfarande inte om man har valmöjligheter på en vara) eller ditlagd (tradera. fyndiq).
”det ska vi kolla på om vi får tid över, kunden som beställde den funktionen ville inte betala för att den skulle funka fullt ut så vi lämnar den så…” Ok, så ni lägger tiden på att sälja solglasögon istället?
”det finns i nuläget inget intresse från våra kunder på koppling till tradera och fyndiq så det tänker vi inte fixa.” är inte jag en kund då när jag efterfrågar det???
Kan hålla med att Textalk är extremt nonchalanta och dryga, det är iaf min med den erfarenhet jag haft med dem att göra, och jag skulle också byta plattform om det inte vore så omständigt.
19 augusti, 2013 kl. 15:56 #166946Magnus448DeltagareHar spenderat senaste månaderna att bygga upp min kommande butik hos textalk så
kommer köra på dessa till en början. Hoppas inte problemet ni skrivit om är ett återkommande fenomen.Det är första gången jag kommer prova på e-handel via egen butik och förstår inte
riktigt hur det fungerar med betalningsalternativen hos textalk. Var peppad på att skaffa
mig billmate men det gick tydligen inte så kollar nu på Klarna igen.Men för kortbetalningar kommer jag behöva en samarbetspartner också. Är det enbart
företagen som visas på textalks hemsida som är möjliga för kortbetalningar?Paypal,Payex,Dibs Auriga?
19 augusti, 2013 kl. 16:47 #166947DanielLidenDeltagareAnmärkningsvärt att det inte kommit någon kommentar på Facebook eller i denna tråd från någon på Textalk. Inte utan att man blir lite orolig nu när julhandeln snart står inför dörren. Inte direkt läge att byta plattform just nu.
19 augusti, 2013 kl. 17:21 #166948Richie72DeltagareHur många har blivit drabbade? Jag har inte märkt något. Under vilken tid låg det nere?
19 augusti, 2013 kl. 18:10 #166951Jimmy OstromDeltagareSkrattar så jag svimmar:)
Du har gjort resten av mitt år:p
@Runns.se 68112 wrote:
”det ska vi kolla på om vi får tid över, kunden som beställde den funktionen ville inte betala för att den skulle funka fullt ut så vi lämnar den så…” Ok, så ni lägger tiden på att sälja solglasögon istället?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.