Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Är textalk verkligen seriös.
- Detta ämne har 81 svar, 28 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 6 månader sedan av Runns.se.
-
FörfattareInlägg
-
18 augusti, 2013 kl. 22:55 #166912TindraDeltagare
Nu funkar det i min butik
18 augusti, 2013 kl. 23:37 #166913Peppe75DeltagareFunkar nu
19 augusti, 2013 kl. 05:27 #166914MagnusDeltagareMan får för vad man betalar för tyvärr….
Textalk är billiga så lite strul får man möjligen räkna med.19 augusti, 2013 kl. 06:35 #166916Katrin LundgrenDeltagareJag gissar att de jobbade febrilt på problemet, hur mycket tid tror ni hade gått åt i telefon för den stackars teknikern om 3000 kunder kunnat ringa in och velat kontakta dem kring det, och hur mkt längre tid hade det tagit då att lösa? Är det inte bättre att man försöker lösa det snabbt än att man är nåbar?
19 augusti, 2013 kl. 06:50 #166918EkraftDeltagareFast kanske hade frustrationen blivit mindre om man haft en driftblogg, eller bemödat sig med ett meddelande på facebooksidan eller liknande? 10 timmars driftstörning en söndag eftermiddag/kväll är inte något som man tar med en axelryckning som E-handlare. De 10 timmarna betyder för många 20-25% av veckans omsättning.
19 augusti, 2013 kl. 07:03 #166919Katrin LundgrenDeltagarevisst är det så, och den delen är jag väl medveten om, en driftinfosida är inte fel och det borde man självklart ha. Det jag menar är att jag tror att de gör säkert sitt bästa för att lösa problemet, och just i det ögonblicket när man står där med stopp är inte info något deras tekniker sätter i första rummet, och kanske inte heller är något de ska sätta i första prio, utan snarare att få upp allt igen, så att säga att man inte är seriösa kanske är lite väl hårt
19 augusti, 2013 kl. 07:15 #166921RashidDeltagareHåller med er helt. Sådant händer. Man kan inte undvika det hela livet. Någon gång komer det hända alla stora eller små e-butiksleverantörer. Its part of the game. Men om man tar hand om 3300 butiker så ska man ska ta lite större ansvar. Om textalk är billig är det deras val. Jag och hundratals andra hade utan problem betalt dubbelt så mycket till textalk om man hade varit lyhörd. Jag tycker personligen att textalk är mest prisvärda plattform av alla som finns på marknaden när det gäller vad man får för funktioner och flexibilitet. Deras kundtjänst är utan tvekan en av de bästa.
Man behöver inte ta emot alla 3000 samtal, man kan spela in ett meddelande istället. Lite tröst hade man fått om man visste att någon tar hand om det. Och det borde inte vara något problem att fixa. Jag har haft med Textalk att göra tidigare och jag fick hjälp på en lördag och dem hjälpte att återställa min butik och jag ger och gav mycket beröm för det. Men det man brister på är att informera sina kunder om sådant händer. Och sådant visar att man är ett seriöst företag.
19 augusti, 2013 kl. 07:40 #166922Peppe75DeltagareBästa sättet att undvika kostnader är inte att välja den billigaste utan också den som är mest stabil. Man förlorar mkt intäkter då textalk inte kompenserar syna serverfel och saknar jour telefon. Besviken
Mail idag: De svarade med att det måste varit ngt fel igår ska kikar på detta nu, lät på dem som de inte vetat om detta. Hoppas textalk inte kraschar under någon storhelg då lär de väl ta flera dagar innan de fixar servern
19 augusti, 2013 kl. 07:47 #166923bizDeltagareDet finns väl i princip ingen butiks leverantör som man kan nå utanför kontorstid om något händer med ens butik? om man inte tecknar ett SLA avtal…
19 augusti, 2013 kl. 08:21 #166924Katrin LundgrenDeltagare@biz 68103 wrote:
Det finns väl i princip ingen butiks leverantör som man kan nå utanför kontorstid om något händer med ens butik? om man inte tecknar ett SLA avtal…
jodå det finns, vi har en jourtelefon dygnet runt men den är endast till för att anmäla vid akuta driftstörningar. Ingen support ges alltså där på frågor av typen ” hur gör man detta” efter kontorstid, utan det är driftgrejor enbart
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.