Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Är rabattkoder en grundläggande funktion?
- Detta ämne har 37 svar, 15 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av Anton A.
-
FörfattareInlägg
-
23 februari, 2012 kl. 10:29 #97451Anton ADeltagare
Hejsan!
Jag använder mig utav ebutik.se som ehandelslösning och överlag är jag nöjd med dem.
Dock så är det väldigt irriterande att de fortfarande inte har någon rabattkodsfunktion.
De har i över ett halvår lovat att en sådan funktion är på gång, men varje gång man frågar hur det går med utvecklingen så säger de att de har prioriterat något annat. Jag börjar helt enkelt tröttna på dem nu…
Är inte en rabattkodsfunktion väldigt grunläggande när det kommer till en ebutik?
Det borde i alla fall vara de då man säger sig vara störst i Sverige på ehandel…23 februari, 2012 kl. 11:05 #137264fotofyndetDeltagareJag byggde om vår sida från grunden för ett par år sedan för att få just rabattkodsfunktionen, så ja, det är ganska viktigt.
23 februari, 2012 kl. 11:10 #137266bloggusDeltagareDe har i över ett halvår lovat att en sådan funktion är på gång
Ja, de lovade mig sedan december 2010 och allid var det ”om några månader”.
Det är väl minst 1,5 år sedan man introducerade den plattformen, fick folk flytta från deras gamla ramlösning och så har den inte ens rabattkoder/presentkort.
Kan du idag redigera de inlägg du lägger in i deras ”nyhetssystem”? Det kunde man inte och jag misstänker att du kan göra det än …
Vill inte ens gå in på prissättningen och annat, som jag nog redan tjatat om här på forumet.
Tur att jag i tid sade upp en ”rambutik” där och inte gick över till den plattformen efter att ha testat den …
23 februari, 2012 kl. 11:30 #137271Anton ADeltagare@bloggus 35717 wrote:
Ja, de lovade mig sedan december 2010 och allid var det ”om några månader”.
Det är väl minst 1,5 år sedan man introducerade den plattformen, fick folk flytta från deras gamla ramlösning och så har den inte ens rabattkoder/presentkort.
Kan du idag redigera de inlägg du lägger in i deras ”nyhetssystem”? Det kunde man inte och jag misstänker att du kan göra det än …
Vill inte ens gå in på prissättningen och annat, som jag nog redan tjatat om här på forumet.
Tur att jag i tid sade upp en ”rambutik” där och inte gick över till den plattformen efter att ha testat den …
Visste inte ens om att det fanns en nyhetsfunktion…
Instämmer helt angående kostnaderna. Tycker du att det är rimligt att betala 5000 i installationsavgift och sedan 1000kr i månaden för en mobil variant av butiken? Det är mer än vad jag betalar för riktiga butiken… Tycker att det är bokstavligt talat ett rån!
23 februari, 2012 kl. 11:49 #137272martinkilandDeltagareKörde även jag e-butik på en tidigare webbutik jag drev och även jag påpekade avsaknaden av rabbattkod. Men det är ju inte den enda grundläggande funktionen som saknas… Exempelvis kan man inte skicka iväg en leverensbekräftelse med ett kolli-id till kunden.
23 februari, 2012 kl. 12:31 #137277evomediaDeltagareHar uttryckt mitt missnöje med e-butik.se många gånger förut:P är verkligen glad att jag flyttade min butik från deras halvdåliga plattform och skyhöga kostnader för precis allt…
Den gamla rambaserade hade en rabattkodsfunktion men den kunde bara ge procentuell rabatt inte belopp vilket jag klagade på ett x antal gånger och dom lovade att det var på gång (det hände inget på ett tag), kontaktade dom igen och då sa dom att dom höll på att bygga en ny superbra butik som skulle ha en rabattfunktion med både % och belopp. Har dom ännu inte fått till den alltså??
23 februari, 2012 kl. 12:37 #137279Katrin LundgrenDeltagareJa, rabattkoder är definitivt grundläggande, det borde finnas som standard i alla butiker tycker jag
23 februari, 2012 kl. 13:26 #137287WebWatchDeltagare@Kodmyran 35732 wrote:
Ja, rabattkoder är definitivt grundläggande, det borde finnas som standard i alla butiker tycker jag
Precis. Jag håller absolut med.
Tommy
23 februari, 2012 kl. 14:02 #137289Anton ADeltagare@evomedia 35730 wrote:
Har uttryckt mitt missnöje med e-butik.se många gånger förut:P är verkligen glad att jag flyttade min butik från deras halvdåliga plattform och skyhöga kostnader för precis allt…
Den gamla rambaserade hade en rabattkodsfunktion men den kunde bara ge procentuell rabatt inte belopp vilket jag klagade på ett x antal gånger och dom lovade att det var på gång (det hände inget på ett tag), kontaktade dom igen och då sa dom att dom höll på att bygga en ny superbra butik som skulle ha en rabattfunktion med både % och belopp. Har dom ännu inte fått till den alltså??
Näej ingen sådan funktion ännu!
Den verkar inte vara på g heller…23 februari, 2012 kl. 15:15 #137297bloggusDeltagareJa, det är lite ”money talks”. Skulle gissa att utvecklarna sätts oftast på specielfunktioner åt större kunder som betalar för det och det lämnar lite tid till vidareutveckling.
Inget företag kan väl vara så inkompetent att man tar 1,5 år på sig eller mer för att införa en rabattfunktion i en butik – i dagens marknad. Men klart att man vet att 99% av kunderna inte flyttar för det, då det innebär massor av arbete.
Har även flyttat en f.d. kund från deras ”ramplattform” (f.d. system som många fortfarande kör) och resultatet är slående. Kunden var mest glad för efter bytet:
– 70% ökning i konvertering bara över natten då bytet skedde. Trodde inte det var sant, men ….
– redigering av ordrar och manuellt kunna lägga in ordrar
– statistik som hjälper mer till att förstå kunderna beteende och intresse
– rabatter/presentkort som kan sättas per kategori eller per individuell kund -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.