Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Är detta vanligt för dropshipping?
- Detta ämne har 3 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 7 månader sedan av Dan.
-
FörfattareInlägg
-
28 april, 2015 kl. 16:46 #102662AnonymInaktiv
”När det gäller dropshipping får ni lägga order i webbshoppen och sedan kontakta vår kundtjänst för ändring av levadress”
Är det såhär sedvanlig dropshipping går till?
Jag använder WooCommerce. Jag ska alltså få in ett order. Beställa ETT exemplar av varan, och mejla kundtjänsten om leveransadress…
?28 april, 2015 kl. 18:17 #178274DanDeltagareDet är väl inte det smidigaste sättet att jobba med dropshipping men det är ju dropshipping i praktiken.
Enklare är ju om man åtminstone kunde lägga ordern i kunds namn så man slipper ändra levadress. Bäst är total integration där ordrar läggs automatiskt såklart
30 april, 2015 kl. 22:39 #178292AnonymInaktivJo…
jag tänkte bara kolla så att det inte är en oseriös aktör.
Tyckte det lät lite skumt på första intryck att det går till på så sätt.Antar att det inte är oseriöst då pga avsaknaden av en reaktion emot det
Uppskattar svaret
Det där med total integration. Är det nån speciell plattform eller betaltjänst man kör på då eller?
1 maj, 2015 kl. 00:23 #178293DanDeltagareBehöver inte vara oseriöst, men det är ju inte skalbart så det beror på om man tycker skalbarhet är viktigt för seriositeten. När du har 10 ordrar om dagen eller 100 eller 1000 ja då får du ju ha folk som jobbar heltid med att ändra detta och de får anställa folk för det också.
Leverantören har normalt ett API och du ansluter till det med egen plattform eller en plattform som stödjer externa API:er.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.