Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Är det värt med "öppet köp"?
- Detta ämne har 7 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 11 månader sedan av prylsjuk.
-
FörfattareInlägg
-
24 november, 2012 kl. 23:12 #99208Everhard.seDeltagare
Håller på för fullt att starta upp min webbshop men jag funderar på detta med 30-dagars öppet köp.
Är det vettigt att ha?
Lockar det kunder till att köpa mer? Eller blir det mest en massa folk som bara beställer och skickar tillbaka grejer hela tidens så man får lägga en massa extra arbete på returer?
Väldigt intresserad av vad ni mer rutinerade e-handlare har att säga om saken.
Mvh
Andreas
25 november, 2012 kl. 01:53 #156069prylsjukDeltagareBra att du tog upp detta. Jag har idag 14 dagars öppet köp, men har till nylanseringen av en uppdaterad design av butiken funderat på att öka på till 30 dagars öppet köp.
Bra eller dåligt med förlängd öppet köp? Berätta!
25 november, 2012 kl. 16:15 #156077DanDeltagareDet påverkar inte returer eller ånger vad vi kan se. Däremot ser det bra ut och ökar förtroendet inbillar jag mig. Men risken är typ obefintlig av att erbjuda det.
25 november, 2012 kl. 18:18 #156080ParvelitoDeltagareJag drog till med ett helt års returrätt i B1Auto, jag tror inte det kommer bli så många fler returer för det, men man vågar prova.
25 november, 2012 kl. 18:49 #156081JohanKDeltagareRent spontant känns det som det kan vara tvärtom, att det blir mindre returer.
Folk köper nåt extra med tanke på det längre öppna köpet, men orkar inte, eller tappat bort kvittot etc.
Har inga bevis för det men ser jag till mig själv så kan det vara så hehe
25 november, 2012 kl. 21:14 #156085BjorneDeltagare@JohanK 56434 wrote:
Rent spontant känns det som det kan vara tvärtom, att det blir mindre returer.
Folk köper nåt extra med tanke på det längre öppna köpet, men orkar inte, eller tappat bort kvittot etc.
Har inga bevis för det men ser jag till mig själv så kan det vara så hehe
Har ett svagt minne att jag hört något liknande, alltså att längre öppet köp tider innebär färre returer. Har man kort tid så måste kunden ta tag i det direkt, annars är det lätt hänt man som kund tänker, 90 dagars öppet köp va bra då kan jag fixa det senare och så glömmer man bort det.
3 december, 2012 kl. 19:54 #156572NO LINGODeltagareKom ihåg att det svåraste är att få trafik till sidan. Det är det som tar mest kraft och kostar mest pengar. När väl kunden är på din sida måste du därför ”göra allt” för att få ett köp annars är hela investeringen på att få dit kunden bortkastad. Då kan tex förlängt öppet köp vara ett billigt sätt att få en order.
3 december, 2012 kl. 20:21 #156576prylsjukDeltagareNi som svarat på denna tråd ser bara positivt i att ha förlängd öppet köp så finns inget annat än att förlänga den. Får se om det blir 30 dagars eller längre än så. Men efter NO LINGOs input så håller jag bara med. Tack för svaren!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.