Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Antal besökare för att ta betalt för banners?
- Detta ämne har 5 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av MrTrib.
-
FörfattareInlägg
-
9 mars, 2012 kl. 11:09 #97597Per L.Deltagare
Hur många besökare bör man ha för att bli intressant som säljare av reklambanners?
Finns det nån prislista på vad banners är värda i förhållande till besökarantal?
Vänliga hälsningar
Per
9 mars, 2012 kl. 11:45 #138720DavidWiggDeltagareDet beror nog helt på inom vilket område det gäller. Med en smal nisch och många besökare kan man kanske börja att räkna på en 20 – 30 kr per tusen sidvisningar i månaden. Sidvisingar, inte unika besökare.
Svårt att säga hur många besökare man måste ha.
9 mars, 2012 kl. 11:49 #138721fotofyndetDeltagareÄr det bara jag eller känns inte bannerreklam som något lite förlegat?
Frågan är ju väldigt allmänt ställd, du måste ju kunna bevisa vad det är du säljer. Om du tex skulle lyckas sälja en banner till oss så ska du kunna visa hur många FOTOINTRESSERADE besökare du har. Vi är inte alls intresserade av att betala för en grå massa på 10.000 i veckan, eftersom vi inte har en aning om hur många som ens äger en kamera. Därför skulle vi i så fall bara annonsera hos väldigt nischade sidor.
9 mars, 2012 kl. 12:30 #138725JohanFlandersDeltagare@fotofyndet 37321 wrote:
Är det bara jag eller känns inte bannerreklam som något lite förlegat?
Frågan är ju väldigt allmänt ställd, du måste ju kunna bevisa vad det är du säljer. Om du tex skulle lyckas sälja en banner till oss så ska du kunna visa hur många FOTOINTRESSERADE besökare du har. Vi är inte alls intresserade av att betala för en grå massa på 10.000 i veckan, eftersom vi inte har en aning om hur många som ens äger en kamera. Därför skulle vi i så fall bara annonsera hos väldigt nischade sidor.
True that! Med affiliates så snuddar man ju iallafall på 2012s sätt att göra reklam på. De flesta frekventa internetbesökarna har ju nästan som en inbyggd bannercensur.
9 mars, 2012 kl. 13:38 #138741Per L.Deltagare@JohanFlanders 37325 wrote:
True that! Med affiliates så snuddar man ju iallafall på 2012s sätt att göra reklam på. De flesta frekventa internetbesökarna har ju nästan som en inbyggd bannercensur.
Jag tänker främst på varumärkesbyggande annonsering, som tex om jag säljer leksaker och låter GB-glass ha e reklamplats på sidan….Typ.
9 mars, 2012 kl. 14:04 #138744MrTribDeltagare@fotofyndet 37321 wrote:
Är det bara jag eller känns inte bannerreklam som något lite förlegat?
Att banners storhetstid är över, det är det nog inget tvivel om. Men att säga att det är förlegat är inte rätt anser jag. Rätt använt funkar det fortfarande bra, men besökarna är kräsna med vad som visas för dem. Precis som vilken annan kanal som helst alltså.
För att svara på ursprungsfrågan så beror det på hur utrymmet ska säljas. Ingår det i ett nätverk kan ett några tusen visningar per vecka räcka (om det är bra nischat) men säljer man själv behövs bra mycket mer än så.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.