Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Annonsering på Facebook
- Detta ämne har 13 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 7 månader sedan av Nimoore.
-
FörfattareInlägg
-
3 mars, 2014 kl. 09:18 #173308TorinDeltagare
Tack, det har jag fattat.
Men vad betyder
inläggsinteraktioner?3 mars, 2014 kl. 10:37 #173320MaWeMagnusDeltagareMan bör alltid tänka på vilken plattform man annonserar på, är det epost, tidningar, banners osv. Detta är extremt viktigt att tänka på när man annonserar på Facebook. Har märkt att många har svårt att konvertera till köp från Facebook, även vi. Detta beror antagligen på målgrupp och vad den målgruppen är på Facebook för. Loggar de faktist in på Facebook för att köpa saker? Använd istället Facebook för att få synlighet och sprida ditt brand.
Tänk på hur mycket gratis marknadsföring du får om de som ser annonsen tycker att bilden är rolig eller på annat sett är ”värt att dela till sina vänner”.
Använd även Google Analytics eller dylikt verktyg för att se hur dina besökare från Facebook interagerar på din webshop. Är det 100% avvisningar eller klickade de sig runt och kollade på din sida, vilken sida hade flest avhopp osv.?
3 mars, 2014 kl. 12:46 #173332DanielLidenDeltagareInläggsinteraktioner är allt som användarna gjort med din annons, klickat på den, delat den eller ”likeat” den. Personligen tycker jag att du borde haft många fler interaktioner än klick till den hemsida. Visar din egen statistik att du fått så många hänvisningar från Facebook?
5 april, 2014 kl. 13:48 #174005NimooreDeltagareKanske en tävling på Facebook kan vara något för att sprida information om din bok?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.