Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Annonsera i "nyhetsbrev" eller….
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 1 månad sedan av Murmelin.
-
FörfattareInlägg
-
10 oktober, 2011 kl. 14:07 #96608TomasDeltagare
…satsa samma peng på Adwords? Det är frågan. I mitt fall som säljer rökskåp där kunderna oftast återfinns på landsbygden med koppling till skog och jordbruk. Det finns ett sk. ”partnerbrev/nyhetsbrev” enligt följande: http://partnerutskick.lantbruksfakta.se/
65.000 pren, öppningsfrekvens, 10-25%. Kostnad 15.000 för 3 utskick där man i princip repeterar sitt budskap/erbjudande.
Vad tror ni skulle det vara pengarna i sjön och helt självklart bättre att lägga det på extra Adwords?
10 oktober, 2011 kl. 14:20 #128390ParvelitoDeltagareSpontant säger jag Adwords. Man får rätt mycket Adwords för 15 papp i din genre.
13 oktober, 2011 kl. 08:46 #128515MurmelinDeltagareDet beror ju lite på vad du är ute efter. Om det är kortsiktig eller långsiktig marknadsföring du är ute efter. Ad-words är ju bra för du når dom som funderar på att köpa genast. En annons når ut betydligt bredare och mindre kortsiktigt. Du kan väcka intresse, du når dom som inte har kommit till skott och du når dom som inte visste att dina produkter existerade. Det gör du inte med ADwords, så fundera över om du är ute efter att hitta nya framtida kunder eller om du bara är ute efter att sälja nu.
13 oktober, 2011 kl. 10:50 #128528niklas_DeltagareNyhetsbrev säger jag nej till. Via adwords kan du anpassa din annons så den syns vid de ord besökarna till google söker på. Du får säker mera utav ”per klick” via adwords än nyhetsbrevet.
13 oktober, 2011 kl. 11:05 #128533MurmelinDeltagare@niklas_ 25976 wrote:
Nyhetsbrev säger jag nej till. Via adwords kan du anpassa din annons så den syns vid de ord besökarna till google söker på. Du får säker mera utav ”per klick” via adwords än nyhetsbrevet.
Ja, det får man säkert. Men man når ju bara dom som är så pass intresserade och kunniga att dom faktiskt söker efter de specifika produkterna. Och det kan självklart ge kunder direkt. Men marknadsföring handlar ju också om mer långsiktiga strategier. Och Adwords funkar ju bara för ”dom redan frälsta”. En mer långsiktig strategi är ju att väcka intresse, kunskap och ”vilja ha”. Så att man även når dom som i dagsläget inte vet om att dom vill köpa ett rökskåp.
Jag säger inte att nyhetsbrev är det bästa sättet att göra av med 15.000. Kanske har Jägareförbundet något medium som kan ge mer utdelning? Ibland kan en välskriven pressrelease med schyssta, högupplösta bilder vara det bästa. Och vill man verkligen förklara en produkts fördelar och skapa -Vill haaaa!, är en traditionell annons i rätt tidning inte att förakta.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.