Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Annonser ger klickningar – men inget köps!
Etiketter: annonser, facebook, öka försäljning
- Detta ämne har 8 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 12 månader sedan av Plastskivor.
-
FörfattareInlägg
-
12 november, 2010 kl. 10:04 #95177NordicBagHookDeltagare
Hej alla e-handlare!
Sedan ett tag tillbaks har jag kört facebook-annonser som lett till att besökarfrekvens har ökat med nära 1000 %!
Så detta rekommenderar jag varmt. Dock har jag ett frågetecken, frekvensen till trots så har handeln inte gått upp.
Jag ber därför forumet om hjälp med att komma med ris och ros.Kan det tänkas att sidan behöver ändras? Att betalsystemet behöver uppdateras? Att flash-versionen är för långsam?
Givetvis får ni kommentera det som är bra också
Varma Hälsningar
Camilla på Nordic Bag Hook
http://www.nordigbaghook.se12 november, 2010 kl. 10:26 #116243ParvelitoDeltagareNågra saker slår mig direkt.
1: Det tog nästan 30 sekunder att ladda er förstasida, vilket är ungefär 29 sekunder för mycket.
2: Jag vet, efter att ha tittat på er förstasida i 30 sekunder, inte vad ni säljer eller vad det kostar. Ni har en slogan som talar om ”en andra chans”, är det begagnade saker ni säljer? Och vad är det två unga kvinnor vill, är det självförtroende ni säljer? Tjuvar och bakterier, vad i all världen är detta…?
Jag tror att ni måste börja förtydliga ert erbjudande ordentligt för att locka kunder. Kanske rent av ha alla era produkter på förstasidan och berätta tydligt att det handlar om en smart krok att hänga handväskan på, som är dekorativ och praktisk med t.ex. en klocka.
Jag skulle tona ned det här med välgörenheten, i synnerhet för något diffust som ”vinsten” och ”Majblomman”. Klargör hellre att x kr för varje såld grej går till stiftelsen Majblomman och presentera dem under en flik. Men huvudskälet till att man vill handla av er är aldrig att ni skänker en slant till välgörande ändamål, utan för att det finns en produkt där som man vill ha. För att den är praktisk, för att den är snygg och för att den har ett pris som attraherar mig. Att ni dessutom skänker pengar till välgörenhet är ingenting som konsumenterna egentligen bryr sig om.
12 november, 2010 kl. 10:30 #116244pyhobbyDeltagareJag tror inte det är besöksantalet som är problemet.
Det tog lång tid att ladda sidan.
Är ni medvetna om att när man trycker på ”Klockor” i menyn (eller någon annan kategori för den delen) och sedan trycker ”add to cart” så syns inte kundvagnen någon stans?!
Först efter att man tryckt på ”Handla här” ser man vad man lyckats lägga i kundvagnen.
Mitt råd är ett förenkla sidan så mycket det går, göra den snabbare mm. innan ni slänger bort pengar på Adwords.
12 november, 2010 kl. 10:47 #116246Bambubutiken.seDeltagareHåller med om att sidan tar för lång tid att ladda.
Otydligheten på förstasidan gör mig förvirrad. Tydliga produktbilder när krokarna används + priser på 1:a sidan skulle jag rekomendera.
Otydlighet också när man trycker ”add to cart”. Ingenting händer och man vet inte om man har lagt något i kundvagnen.
Jag håller också med Parvelito om att tona ner välgörenheten, och att istället fokusera 100% på varför jag ska köpa dessa krokar av er & hur enkelt det är att beställa, hur bra de är att ge bort i present till någon som har allt etc etc etc..
Till sist tänker jag på betalningen via Paypal. Kanske att det skrämmer iväg några kunder som inte vet vad det innebär och som inte orkar läsa vidare om kortbetalningen.
Det är bara en tanke, jag har ingen egen erfarenhet av Paypal, så det får någon annan spekulera iLycka till!
12 november, 2010 kl. 11:04 #116248Katrin LundgrenDeltagarejag instämmer med föregående talare, och kan tillägga att trots att jag samlar på väskor och är er målgrupp så det sjunger om det så blir jag inte sugen att handla.
Dels pga att jag inte förstår hur jag ska göra, vad ni säljer och när jag väl insett det och när jag provat ett tag tappar jag bara lusten. det är för krångligt helt enkelt.
Hade det inte varit för att jag skulle kika på er shop hade jag heller aldrig väntat på att den skulle ladda klart utan trott att sidan var nere12 november, 2010 kl. 11:11 #116249sailorcapDeltagareJag håller med föregående talare.
Det handlar om den första sekunden som kunden spenderar på er sida. Han/hon ska inte behöva tänka till vad det är ni säljer. Just nu är det svårt att på de första sekunderna avgöra att det är en webshop. Se till att lägg in bilder mitt på sidan…med priser, erbjudande osv.
12 november, 2010 kl. 12:52 #116252NordicBagHookDeltagareHej igen!
Tack för er snabba feed-back!
Jag får helt enkelt köra en ”gör om – gör rätt”.12 november, 2010 kl. 13:31 #116253Richie72DeltagareDet är inte många i Sverige som använder paypal. Sen stämmer allt som sagt ovan.
Lycka till med nästa version, jag tycker ”bag-hooken” verkar jäkligt smart. Kanske finns en ”coat-hook” oxå?12 november, 2010 kl. 18:53 #116264PlastskivorDeltagareMin erfarenhet är att trafik som genereras från fejset håller den sämsta kvaliteten. Ser man när man jämför trafikkällor i Analytics. De stannar kortast och kollar på minst antal sidor. T.ex. i jämförelse med den trafik som kommer från Blocket och Google.
Tror skillnaden är att när folk går in på fejan så är de inte inställda på shopping, det är typiskt en sån sajt man går till för att slösurfa lite. Blocket och Google söker man på när man vill handla något. Bättre att synas där.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.