Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Annonser
- Detta ämne har 12 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 9 månader sedan av Anton A.
-
FörfattareInlägg
-
18 december, 2012 kl. 21:18 #99252bleedzDeltagare
Vilka affiliate-nätverk använder ni?
Tycker ni att det är kostnadseffektivt?5 januari, 2013 kl. 15:56 #158001pralbinDeltagareHar som annonsör bara erfarenhet av dessa:
Adrecord – Liten volym, bra kvalité.
Zanox – Hög volym, extremt låg kvalité.
Adsettings – Ett skämt.8 januari, 2013 kl. 18:27 #158125bleedzDeltagareTackar. Ska kolla lite på det. Dock inte adsettings då
8 januari, 2013 kl. 19:19 #158128JeffDeltagareKan bara säga att Adrecord är grymma att ha att göra med. Full transparens, man har full koll på vart varje krona tar vägen och får raka svar på alla funderingar.
8 januari, 2013 kl. 19:26 #158129HenshDeltagare@Jeff 58744 wrote:
Kan bara säga att Adrecord är grymma att ha att göra med. Full transparens, man har full koll på vart varje krona tar vägen och får raka svar på alla funderingar.
Även jag var (är) intresserad av att annonsera på Adrecord, och kontaktade därför dem. Fick som svar att de hade väldigt mycket att göra och bad mig att kontakta andra affiliatenätverk. Skum säljteknik?
8 januari, 2013 kl. 19:46 #158130SabbacusDeltagareJag kör som publisher mot AdRecord och det är en dröm att jobba med de. Jonny kan lite skit.
8 januari, 2013 kl. 20:00 #158131Jonny ElofssonDeltagare@Hensh 58745 wrote:
Även jag var (är) intresserad av att annonsera på Adrecord, och kontaktade därför dem. Fick som svar att de hade väldigt mycket att göra och bad mig att kontakta andra affiliatenätverk. Skum säljteknik?
Vi får denna feedback rätt ofta, att vi inte kan hjälpa alla, och jag tar friheten att klippa in ett svar från ett annat forum.
Vi tittar alltid på helheten både vad gäller butiken och verksamheten samt hur vi själva tror att vi kan hjälpa till och hur våra affiliates kommer att uppskatta en eventuell uppstart.
För att peka på några specifika delar vad gäller butik och verksamhet så är bland annat det här punkter vi tittar på:
– Produktutbud
– Design
– Kontakt- och företagsuppgifter
– E-handelscertifiering
– Marknadsföring i andra kanaler
– Konvertering
– Medelordervärde
– Ålder på butiken
– Varumärke
– Betalningsmetoder
– Information om hur returer hanterasVi får ofta flera förfrågningar varje dag men kan omöjligt hjälpa alla med affiliatemarknadsföring tyvärr.
Tack i övrigt för alla fina ord, det värmer!
8 januari, 2013 kl. 22:08 #158135AndreasDeltagareJag har också fått ett nej från ett affilatenätverk en gång.
Där var orsaken den att vår volym var lite för liten och de inte släppa in för många från samma bransch.
De som driver dessa nätverk tar inte alltid ut en startavgift och det innebär att det kostar för dem att hjälpa en att komma igång. Kan man sedan inte på grund av för lite volym leverera tillräckligt med trafik så innebär det en förlustaffär i slutändan för affilatenätverket.
Jonny hur ser ni vid Adrecords på företag som kommer från samma bransch och i princip saluför samma varumärken?
8 januari, 2013 kl. 22:39 #158136Jonny ElofssonDeltagare@Andreas 58752 wrote:
Jonny hur ser ni vid Adrecords på företag som kommer från samma bransch och i princip saluför samma varumärken?
Det är en ganska vanlig fråga där jag nästan alltid svarar att det är positivt med konkurrens mellan annonsörer i samma nätverk.
Ta underkläder som exempel, det finns mängder av e-handlare som är specialiserade på underkläder. Om vi kan erbjuda våra affiliates flera aktörer som säljer underkläder så erbjuder vi också en trygghet till våra affiliates, det finns helt enkelt alternativ om t ex en aktör väljer att avsluta sitt affiliateprogram av någon anledning. Affiliates behöver bara styra om trafiken.
Dessutom blir nischen intressant att satsa på när man som affiliate har möjlighet skicka trafiken till olika aktörer. Det uppstår givetvis en konkurrens mellan e-handlarnas affiliateprogram, men ofta är den stimulerande för affiliates som får bra deals och kan leverera ännu mer. Konkurrensen hjälper även e-handlaren att se över sitt erbjudande, sin konvertering, sina produktbilder och allt annat som bättrar på konverteringen vilket leder till ökad konvertering oavsett trafikkälla.
Sen måste man så klart hålla detta på en rimlig nivå för att alla ska vara nöjda.
16 januari, 2013 kl. 17:19 #158410pazappaDeltagareHej!
Det var intressant att läsa tråden då jag vill börja sälja via den här kanalen också.
Vi fokuserar starkt på en eller ett par produkter i vår marknadsföring (som sker mest via daily deals). Säljer via Magento men vill hellre ha en frontend som satsar starkare på en enda produkt åt gången i supernichade ”butiker” med produkten, fördelarna och ett beställningsformulär på en och samma sida för hög konvertering.
Skulle t.ex. du Jonny ta emot oss som partner med bara en produkt? Den säljer bra och är inom segmentet kosttillskott, närmare bestämt viktminskning. Jag har som plan att vara generös mot affiliates eftersom jag själv levt på den ”sidan” i många år.
Företagets ålder är inget jag kan påverka, och det är bara ett drygt halvår som denna butik har existerat. Företaget som sådant har funnits sedan -99 och har kreditrating AA.
Det här kanske skulle vara lämpligare som ett mejl till Jonny men jag tar gärna emot synpunkter från andra också.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.