Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Angav fel namn
- Detta ämne har 10 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av Gonte.
-
FörfattareInlägg
-
20 mars, 2012 kl. 18:00 #97690PrixDeltagare
Har en kund som nu 6 dagar efter order skriver att denne angav fel namn vid order och uppger nu det riktiga (inte ens av samma kön). Ordern va betald med kort och är självklart skickad. Vi har avsändare på alla paket men inget har kommit åter ännu.
Jag har ju svårt att förstå hur man lyckas… Men frågan är hur löser man denna situationen?
20 mars, 2012 kl. 18:10 #139897Anton ADeltagare@Prix 38596 wrote:
Har en kund som nu 6 dagar efter order skriver att denne angav fel namn vid order och uppger nu det riktiga (inte ens av samma kön). Ordern va betald med kort och är självklart skickad. Vi har avsändare på alla paket men inget har kommit åter ännu.
Jag har ju svårt att förstå hur man lyckas… Men frågan är hur löser man denna situationen?
Var det samma adress?
20 mars, 2012 kl. 18:16 #139899PrixDeltagareAdressen stämmer med nya namnet. Troligen en pojkvän som bor hos sin tjej men inte har sitt namn på dörren. Fast jag vet inte…
20 mars, 2012 kl. 18:17 #139900PrixDeltagareEller inneboende.
20 mars, 2012 kl. 18:43 #139908TianDeltagareFinns ingen adressat kommer paketet åter till dig.
(Det var frakt som brev? / Frankerat som vanligt med frimärken?..)20 mars, 2012 kl. 19:08 #139916PrixDeltagare@Tian 38604 wrote:
Finns ingen adressat kommer paketet åter till dig.
(Det var frakt som brev? / Frankerat som vanligt med frimärken?..)Precis vanliga frimärken.
Men det jag tänker nu är ska kunden betala ny frakt och jag skickar paketet när det andra kommit åter? Eller hur löser ni det?
Och om paketet inte kommer åter?
Filmen som är skickad har jag väldigt små marginaler på så att betala en fraktkostnad till kunden igen skulle göra siffrorna röda.
20 mars, 2012 kl. 19:31 #139921TianDeltagareTala om hur det ligger till för kunden. Förhoppningsvis förstår denne/a.
Så hoppas vi inte paketet kommit bort i post(?)hanteringen!..
20 mars, 2012 kl. 20:47 #139924Anton ADeltagare@Prix 38612 wrote:
Precis vanliga frimärken.
Men det jag tänker nu är ska kunden betala ny frakt och jag skickar paketet när det andra kommit åter? Eller hur löser ni det?
Och om paketet inte kommer åter?
Filmen som är skickad har jag väldigt små marginaler på så att betala en fraktkostnad till kunden igen skulle göra siffrorna röda.
Samma sak hände för mig. Dock så upptäckte jag det först då paketet kom i retur till mig och jag kontaktade kunden.
Jag skickade ut ett nytt paket utan någon extra fraktkostnad. Men det är absolut inte konstigt att ta ut en till frakt21 mars, 2012 kl. 10:17 #139947Thomas THLDeltagareOftast kostar det mer i arbete & bokföringskostnader än att bjuda på frakten.
Ibland vinner man och i bland förlorar man…./Thomas
21 mars, 2012 kl. 20:46 #139998TinaDeltagareDet händer oss lite då och då och vi brukar tala om för kunden hur viktigt det är med c/o-adresser och sen skickar vi om det utan gnäll och utan extra fraktkostnad när paketet kommer tillbaka.
Förhoppningsvis så gör de rätt nästa gång och vi får förhoppningsvis behålla kunden.Därmed inte sagt att vi inte svär lite över det internt
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.