Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Angående ångerrätt

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95235
    Sazi
    Deltagare

    Hej!

    Nu är jag helt ny både på forumet och inom e-handel, så verkar jag extra korkad får ni sucka lite och himla med ögonen åt mig! :D

    Det jag har funderat lite över är hur det egentligen går till med ångerrätten… Självklart är jag med på att kunden har ångerrätt i 14 dagar osv, men vad händer i följande situation?

    Jag säljer hundartiklar, och för enkelhetens skull kan vi säga att en kund har köpt en tröja för 100 kr. Kunden vill betala via faktura. Jag har en fast frakt på 59 kr, samt en fakturaavgift på 19 kr. Totalt blir det alltså 178 kr.

    Kunden får hem varan och det är inget fel på den, men h*n upptäcker att h*n har beställt en tröja som är för liten för hunden. H*n vill returnera varan och vill inte ha en ny.

    Ska jag då stryka hela fakturan, eller har jag rätt att ta betalt för mina kostnader (dvs 59:- i frakt och 19:- i fakturaavgift?) eller måste jag stryka hela beloppet?

    Förlåt om frågan är luddig eller korkad. :p

    #116614
    GregerA
    Deltagare

    Kunden skall ha hela beloppet tillbaka, inkl frakt och avgifter.

    Dock är han skyldig att själv bekosta returfrakten.

    I fall han bara ångrar en del av sitt köp, t.ex har köpt en tröja och ett par byxor, men bara skickar tillbaka tröjan så skall han bara ha återbetalning för tröjan.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.