Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Alternativ till Payson
- Detta ämne har 17 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av
Lufox.
-
FörfattareInlägg
-
18 april, 2012 kl. 07:49 #142860
Alldo
Gäst@Dan 41750 wrote:
Vad ska ni ha attribut till hos Payson eller ens varulista?
Ja i mitt fall kan jag inte se vilka storlekar, färger eller längder etc, som kunden har valt, varken i webshopen eller hos Payson, bara vilken produkt det är.
18 april, 2012 kl. 07:56 #142862Parvelito
DeltagareVad är det för webshop som inte skickar med det?
18 april, 2012 kl. 08:10 #142865Alldo
Gäst@Parvelito 41799 wrote:
Vad är det för webshop som inte skickar med det?
Vi använder Prestashop (PrestaShop – Build an online store with PrestaShop – Free Open-source E-commerce Software). Enligt utvecklare är det något med hur själva bekräftelsen ser ut i betalningsmodulen – och hur den hanterar attributen (hittar inte mailet nu).
Har precis fått svar från Daniel Westberg på Prestaworks – och deras modul hanterar tydligen multiattribut (flera olika samtidiga val som färg, längd etc). Så lösningen kanske är nära, dags att ta fram kreditkortet och shoppa igen!
Kan tilläggas att det varit en riktig mardröm att börja sälja längdbaserade varor på Internet. Som t.ex. massor av excel-listor med priser på vad varje cm kostar, möjlighet att kunna duplicera produktfamiljer och eller kopiera mängder av attribut till andra produkter. 😡
Vi hade tidigare Magento – där fungerade allt med attribut galant – men det var något med orderstatusar som inte gick att lösa den gången. Minns inte vad det var just nu.
18 april, 2012 kl. 08:14 #142867Dan
DeltagareVi skickar inte ens in produkten alls till payson med gamla apiet. det är ju helt onödigt med tanke på att vi skapar order och kvitto i vår shop?
18 april, 2012 kl. 08:16 #142868Alldo
Gäst@Dan 41805 wrote:
Vi skickar inte ens in produkten alls till payson med gamla apiet. det är ju helt onödigt med tanke på att vi skapar order och kvitto i vår shop?
Exakt, men vi får inte informationen i shoppen heller
När betalning är godkänd och ok – skapas ordern, där valen fallit bort 😮
18 april, 2012 kl. 08:28 #142877Dan
Deltagareaha okej. det låter inte som en bra rutin om man inte vill tappa bort ordrar dvs
Hur spårar ni om ordrar aldrig slutförs då, går ej?
Vi skapar alltid en order oavsett om de slutför beställning eller ej. Dels tappar vi inte bort data om betalsättet failar då och dels kan vi spåra ej slutförda köp och se problem med det samt erbjuda andra betalsätt.
18 april, 2012 kl. 08:34 #142879Alldo
Gäst@Dan 41815 wrote:
aha okej. det låter inte som en bra rutin om man inte vill tappa bort ordrar dvs
Hur spårar ni om ordrar aldrig slutförs då, går ej?
Vi skapar alltid en order oavsett om de slutför beställning eller ej. Dels tappar vi inte bort data om betalsättet failar då och dels kan vi spåra ej slutförda köp och se problem med det samt erbjuda andra betalsätt.
Nej det är absolut ingen bra rutin, det har du helt rätt i, och ej slutförda blir aldrig någon order heller, tyvärr. Din idé om att ordern skapas före, låter därför intressant.
Om en betalning inte går igenom, skapas dock en order – med en status om just detta.
Skulle jag börja om idag, skulle jag förmodligen skriva shopen från grunden.
18 april, 2012 kl. 09:03 #142898Lufox
DeltagareOm ni genererar nya attribut på en produkt och en kund redan lagt in den gamla produkten i varukorgen så blir det knas i systemet om ni tillåter att kunder får beställa slutsålda varor.
Varje gång ni trycker på generate attribute så skapas det i stort sett en ny produkt för varje produktval.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.