Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Alternativ till deals
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 11 månader sedan av Per Nilsson.
-
FörfattareInlägg
-
6 december, 2011 kl. 20:41 #96933ParvelitoDeltagare
Ett alternativ till diverse olika dagens deal är att marknadsföra sig mot olika intressegrupper, t.ex. stora föreningar eller andra sammanslutningar som t.ex. Mecenat som har hand om studentrabatterna.
Det finns ju i Sverige idag en hel del riktigt stora folkrörelser som t.ex. Motormännen, PRO, Fackföreningarna, idrottsförbunden, handikapporganisationer, hyresgästföreningen, villaägarna etc etc etc. i Sverige är vi ett föreningsfolk.
Nästan alla har olika erbjudanden till sina medlemmar från företag. Det är allt från rabatt på bensin och försäkringar till prylar som man tror ens medlemmar är intresserade av.
Är det någon som testat sådan marknadsföring och kan dela med sig lite om vad det kostade dem, och vad det gav?
14 december, 2011 kl. 11:50 #132323ParvelitoDeltagare123 stycken har läst, ingen verkar vilja dela med sig av någon erfarenhet eller så är det ingen som någonsin prövat. Kan det vara så illa?
Jag lovar att leta reda på någon organisation och köra en grej, och sedan berätta hur det gick.
14 december, 2011 kl. 12:14 #132325TomasDeltagare@Parvelito 30231 wrote:
123 stycken har läst, ingen verkar vilja dela med sig av någon erfarenhet eller så är det ingen som någonsin prövat. Kan det vara så illa?
Jag lovar att leta reda på någon organisation och köra en grej, och sedan berätta hur det gick.
Låter som bra idé. Har provat mot diverse fiskeforum och jaktforum med väldigt klent resultat. Även Club XL med tveksamt resutlat. ( http://alltomflugfiske.se/club-xl/ )
Ett par tusen entusiaster på ett forum är för fjuttigt, det ska nog vara stora rikstäckande intresseorganisationer om det ska vara mödan värt.
Men ditt inlägg gav mig ändå en idé på en organisation jag skulle kunna prova. Lovar att återkomma om det blir av.
14 december, 2011 kl. 15:27 #132343Richie72DeltagareJag har försökt komma in på diverse organisationer/intresseföreningar men tycker det är väldigt svårt.
Stödstrumpor används av många i vården (både patienter och anställda men nu syftar jag på anställda) och vårdorganisationer borde vara intresserade av att ordna bra rabatter till sin personal. Men jag får kalla handen direkt när jag pratar med någon ansvarig. Då är det viktigare att få 10 % på onoff (finns inte längre men jag kom ihåg att senast jag pratade med en arbetsgivare hade de bland annat samarbete med onoff).
Jag har också försökt komma in på andra typer av sammanslutningar utan framgång.
14 december, 2011 kl. 20:29 #132368Per NilssonDeltagare@Richie72 30252 wrote:
Jag har försökt komma in på diverse organisationer/intresseföreningar men tycker det är väldigt svårt.
Stödstrumpor används av många i vården (både patienter och anställda men nu syftar jag på anställda) och vårdorganisationer borde vara intresserade av att ordna bra rabatter till sin personal. Men jag får kalla handen direkt när jag pratar med någon ansvarig. Då är det viktigare att få 10 % på onoff (finns inte längre men jag kom ihåg att senast jag pratade med en arbetsgivare hade de bland annat samarbete med onoff).
Jag har också försökt komma in på andra typer av sammanslutningar utan framgång.
I senaste Vårdguiden som kommer ut i Stockholm så skrevs det om stödstrumpor i två olika artiklar. Fast då var det ur ett patientperspektiv.
Hade jag varit dig så hade jag åkt runt och satt upp lappar (A5) på de olika vårdcentralerna och husläkarmottagningarna här i länet. Hos min husläkare är anslagstavlan full med reklam för fotvård och allsköns annat.
Har du täckt in flygmarknaden och mässmarknaden?
Med vänlig hälsning
Per -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.