Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Allvarligt missnöjd med Klarna!
- Detta ämne har 9 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 10 månader sedan av
Retrospect.
-
FörfattareInlägg
-
28 maj, 2014 kl. 04:25 #174807
C.Larsson
DeltagareDet var riktigt dåligt,jag hade också blivit riktigt arg om detta hänt oss. Tur att vi inte använder klarna
28 maj, 2014 kl. 07:00 #174809Runns.se
DeltagareTråkigt, har själv inte haft några problem med klarna. De löser alltid alla problem och alla kunder som kontaktat klarna återkommer till oss med beröm för att de blivet så trevligt bemötta där.
Däremot Svea, där blev man ju hotat med extra avgifter om man klagade på något.
28 maj, 2014 kl. 08:43 #174811nmn
Deltagare@Retrospect 77483 wrote:
Det JAG tänker på i första hand är:
HUR BEHANDLAR DE VÅRA GEMENSAMMA KUNDER?På precis samma sätt! Varför tror du det är tusentals personer som skriver ilskna kommentarer på SvD:s artiklar om Klarna?
28 maj, 2014 kl. 09:47 #174814poand67
DeltagareHej Retrospect,
Jag heter Pontus Andersson och är försäljningschef för Sverige på Klarna.
Jag har säkerställt att vi löst ditt specifika ärende as we speak, men det du beskriver är fullkomligt oacceptabelt, och jag ber å Klarnas vägnar om ursäkt för att du har upplevt en dålig hantering från vår sida. Vi har mycket höga krav på oss själva när det gäller både våra konsument- och handlarrelationer och jag förstår att du är besviken på oss efter den här erfarenheten. Det är jag också.
Vi har rutiner och processer på plats för att kunna ge dig som handlare en bra service, men uppenbarligen behöver de förbättras i ljuset av den här händelsen, så att varken du eller någon annan handlare ska uppleva en dålig hantering igen.
Jag vet att du som handlare har en upptagen kalender, men om du får en stund över idag får du gärna ringa mig på 076-526 00 75 eller maila på pontus.andersson@klarna.com.
Bästa hälsningar, Pontus
28 maj, 2014 kl. 10:42 #174818pyhobby
Deltagare@nmn 77490 wrote:
På precis samma sätt! Varför tror du det är tusentals personer som skriver ilskna kommentarer på SvD:s artiklar om Klarna?
Vi kan väl i alla fall hålla oss till sanningen. ”Visa gärna upp” de tusentals personerna om så är fallet.
Ren rappakalja det du skriver.28 maj, 2014 kl. 10:47 #174819Magnus Brath
Deltagare@pyhobby 77497 wrote:
Vi kan väl i alla fall hålla oss till sanningen. ”Visa gärna upp” de tusentals personerna om så är fallet.
Ren rappakalja det du skriver.Nu är jag ett Klarna-fan men visst finns det klagomål. Är väl bara att inse att när man hanterar betalning för privatpersoner i större mängder så kommer det uppstå problem.
28 maj, 2014 kl. 11:33 #174821Katrin Lundgren
DeltagareAlla företag som hanterar betalningar i mängd får klagomål, Klarna fick löpa gatlopp i pressen för att de är störst och därmed gick det lättast att hitta missnöjda kunder till. En annan gång är det ett annat företag som visas upp. Däremot lät det väldigt illa det korsetten beskriver. Vi får hoppas det är en engångsföreteelse
28 maj, 2014 kl. 17:04 #174833pyhobby
Deltagare@Magnus Bråth 77498 wrote:
Nu är jag ett Klarna-fan men visst finns det klagomål. Är väl bara att inse att när man hanterar betalning för privatpersoner i större mängder så kommer det uppstå problem.
Jag har väl aldrig påstått motsatsen. Att tusentals missnöjda kunder skrivit ilskna kommentarer är påhitt. Det har varit ett drev helt klart. Men ilskna kommentarer från tusentals finns inte.
28 maj, 2014 kl. 18:57 #174838Retrospect
Deltagare@poand67 77493 wrote:
Hej Retrospect,
Jag heter Pontus Andersson och är försäljningschef för Sverige på Klarna.
Jag har säkerställt att vi löst ditt specifika ärende as we speak, men det du beskriver är fullkomligt oacceptabelt, och jag ber å Klarnas vägnar om ursäkt för att du har upplevt en dålig hantering från vår sida. Vi har mycket höga krav på oss själva när det gäller både våra konsument- och handlarrelationer och jag förstår att du är besviken på oss efter den här erfarenheten. Det är jag också.
Vi har rutiner och processer på plats för att kunna ge dig som handlare en bra service, men uppenbarligen behöver de förbättras i ljuset av den här händelsen, så att varken du eller någon annan handlare ska uppleva en dålig hantering igen.
Jag vet att du som handlare har en upptagen kalender, men om du får en stund över idag får du gärna ringa mig på 076-526 00 75 eller maila på pontus.andersson@klarna.com.
Bästa hälsningar, Pontus
Detta ärende är inte helt löst förrän det gått ett tag och inga mer fakturor, påminnelser eller inkassokrav kommer neddimpande. Det är ju inte med glädje man hämtar posten när man befinner sig i en karusell av detta slag för även om jag vet samt att ni har försäkrat att extrakostnader med avgifter och straffränta helt skall arkiveras så kan jag ju INTE ignorera om det felaktigt skickas ut inkassokrav för då går det vidare till kronofogden.
Nej detta måste bevakas och om det kommer krav skall ni kontaktas igen och igen…och igen………………och precis som du skriver så är ju kalendern ganska full av annat.
Jag har nu fått en kontaktperson som verkar vara mycket angelägen att få ordning på vår relation och det känns riktigt bra
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.