Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Akut hjälp
- Detta ämne har 12 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 6 månader sedan av patrik1972.
-
FörfattareInlägg
-
15 maj, 2010 kl. 10:30 #110794MickeDeltagare
lär er adwords innan och utan skulle jag vilja säga.
en annan väg att gå är att skapa unika produkter som får en hajp, lyxvaror som ingen köper men många länkar till. Frågan är dock hur mycket ROI sådan trafik ger om man ser till jämfört med en lyckad adwordskampanj.
Förstår inte hur du menar att det inte får kosta mycket pengar men att tid finns? Tid ÄR pengar. Jobba på lokala städbolaget om du har förmycket tid och skjut in pengarna i företaget ?
15 maj, 2010 kl. 17:13 #110796HonkenDeltagareHej hej, ny här på forumet och kastar mig in i hetluften direkt.
Det kan vara svårt att sätta fingret på vilken typ av marknadsföring som fungerar just för er bransch, vad som är säkert är att det tar tid oavsett vilken typ av marknadsföring man använder, såvida man inte blåser på med stora tidningsannonser, radioreklam, tv-reklam under en tid.
De flesta av oss småföretagarna har inte dom resurserna, så det blir ett enträget gnetande för att sprida företagsnamnet. Personligen tror jag det handlar om ”trial and error”…förhoppningsvis hittar man någon marknadsföringskanal som sticker ut.
För en del funkar Blocket jättebra, för andra inte alls, samma gäller Tradera, Adwords osv. I slutänden är nog den bästa och billigaste reklamen ”mun till munmetoden”.
Det har tidigare nämnts om tidningsannonser, här gäller helt klart annonsering under en längre tid. Bloggar nämndes också, det är en historia för sig, kan man få till någon form av samarbete där bloggaren inte behöver anstränga sig samtidigt som du via bloggen kan få ut företagsnamnet är det ett alternativ.16 maj, 2010 kl. 09:44 #110797patrik1972DeltagareHej och tack för alla tips och kommentarer. Jag tror att jag måste hålla med Honken om att man måste köra ”Trial and error”, dock är det så surt när man kommer upp på sin 5:e trial and error . Det finns väl inga enkla sätt, det är bara fortsätta försöka. Dock är det ganska trist när det ringer säljare som får allt att låta så otroligt bra…sen ger det…ja, ingenting. Jag har tex. gått med hos double. Jag tror vi har ca: 450 publishers som har möjlighet att annonsera vår annonser. Vi ger 7% i sale och 50 öre per klick. Det har gett…ja ingenting! Jag tycker det är skitsvårt. Jag funderar på att lägga resten av alla pengar på marknadsföring på Adwords. Känns ändå som om det ger mest. Men vårt stora dilemma är att vi har alldeles för lite besökare. Det är där skon klämmer…tror jag!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.