Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Affärssystem?
- Detta ämne har 22 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 4 månader sedan av FredrikGust.
-
FörfattareInlägg
-
24 april, 2013 kl. 14:40 #163241MagentoDeltagare
@PalMik 63890 wrote:
Hmm, är inte specters api öppet för typ varenda existerande funktion i programmet nästan så man kan bygga vilka workflow som helst? Eller är det bara på säljsidorna man får det intrycket
Det är helt öppet, bara att börja bygga .
24 april, 2013 kl. 16:13 #163245Per NilssonDeltagareDet är det säkert. Jag tror inte att det är några problem att skyffla data fram och tillbaka mellan e-butiken och Specter. Ett problem vi upptäckte var att Specter inte kunde hantera nödvändigt data som vi skickade.
Exempel på var ”tillverkare” som inte Specter hade något mottagning för. De har endast ”Leverantör”.
Vi använder oss av båda fälten ”leverantör” och ”tillverkare”.
Detta kan man säkert fixa med några timmars pul, fix och trix. Men vi vill ha en mer kompetent lösning som är nyckelfärdig och passar oss, vår plattform och vår revisionsbyrå bättre.
För att förtydliga.
Vi skickar 100 datafält, Specter kan bara hantera 50 datafält.
@PalMik 63890 wrote:
Hmm, är inte specters api öppet för typ varenda existerande funktion i programmet nästan så man kan bygga vilka workflow som helst? Eller är det bara på säljsidorna man får det intrycket
24 april, 2013 kl. 16:18 #163246PalMikDeltagareOki, säg gärna vad det blev när ni är färdiga.
24 april, 2013 kl. 19:18 #163249Johan WDeltagareBudget ca 50-100.000.
Sneglar på Pyramid och Monitor just nu om det kan fungera.
26 april, 2014 kl. 04:14 #174313Richie72DeltagareHur gick det med Pyramid och Monitor? Vad gjorde ni för val?
Är det någon som annan som har erfarenhet av Pyramid affärssystem?
26 april, 2014 kl. 04:44 #174314QarillionDeltagare@Richie72 76846 wrote:
Hur gick det med Pyramid och Monitor? Vad gjorde ni för val?
Är det någon som annan som har erfarenhet av Pyramid affärssystem?
Vi började med Pyramid 1 feb. Ganska mycket att lära sig, men för vår del fungerar det mycket bra.
Vi har både fysisk butik och näthandel idag och en hel reservdelar, tillbehör & maskiner som behöver beställas varje vecka. Har du några frågor så är det bara att fråga på, så skall jag se om jag kan besvara dem.
26 april, 2014 kl. 06:43 #174315Richie72DeltagareVad kostar det är väl den första frågan som dyker upp.
26 april, 2014 kl. 11:32 #174321QarillionDeltagareDet är väldigt beroende på hur många ”moduler” man vill ha och framförallt hur många licenser/datorer man behöver köra samtidigt.
Tror vi har 16 licenser nu och det drar upp summan extremt mycket ju fler licenser du tar.
7 maj, 2014 kl. 16:09 #174473Johan WDeltagare@Richie72 76846 wrote:
Hur gick det med Pyramid och Monitor? Vad gjorde ni för val?
Är det någon som annan som har erfarenhet av Pyramid affärssystem?
Deras sales-avdelning hörde inte av sig så de tappade oss som kund.
Det blev Mamut istället. Inte för att det är bästa alternativet, och absolut inte min favorit av affärsystem överhuvudtaget. Men för att det är relativt billigt + koppling till Magento fanns färdigt via Sharespine.
Framtiden får utvisa om vi ska byta.
10 maj, 2014 kl. 22:36 #174501staffanjDeltagareSjukt att inte skatteverket fixar ett bra system, när de har så höga krav på redovisning hit och dit.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.