Startsida Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Affärssystem?

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 23 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #163241
    Magento
    Deltagare

    @PalMik 63890 wrote:

    Hmm, är inte specters api öppet för typ varenda existerande funktion i programmet nästan så man kan bygga vilka workflow som helst? Eller är det bara på säljsidorna man får det intrycket ;-)

    Det är helt öppet, bara att börja bygga :).

    #163245
    Per Nilsson
    Deltagare

    Det är det säkert. Jag tror inte att det är några problem att skyffla data fram och tillbaka mellan e-butiken och Specter. Ett problem vi upptäckte var att Specter inte kunde hantera nödvändigt data som vi skickade.

    Exempel på var ”tillverkare” som inte Specter hade något mottagning för. De har endast ”Leverantör”.

    Vi använder oss av båda fälten ”leverantör” och ”tillverkare”.

    Detta kan man säkert fixa med några timmars pul, fix och trix. Men vi vill ha en mer kompetent lösning som är nyckelfärdig och passar oss, vår plattform och vår revisionsbyrå bättre.

    För att förtydliga.

    Vi skickar 100 datafält, Specter kan bara hantera 50 datafält.

    @PalMik 63890 wrote:

    Hmm, är inte specters api öppet för typ varenda existerande funktion i programmet nästan så man kan bygga vilka workflow som helst? Eller är det bara på säljsidorna man får det intrycket ;-)

    #163246
    PalMik
    Deltagare

    Oki, säg gärna vad det blev när ni är färdiga.

    #163249
    Johan W
    Deltagare

    Budget ca 50-100.000.

    Sneglar på Pyramid och Monitor just nu om det kan fungera.

    #174313
    Richie72
    Deltagare

    Hur gick det med Pyramid och Monitor? Vad gjorde ni för val?

    Är det någon som annan som har erfarenhet av Pyramid affärssystem?

    #174314
    Qarillion
    Deltagare

    @Richie72 76846 wrote:

    Hur gick det med Pyramid och Monitor? Vad gjorde ni för val?

    Är det någon som annan som har erfarenhet av Pyramid affärssystem?

    Vi började med Pyramid 1 feb. Ganska mycket att lära sig, men för vår del fungerar det mycket bra.

    Vi har både fysisk butik och näthandel idag och en hel reservdelar, tillbehör & maskiner som behöver beställas varje vecka. Har du några frågor så är det bara att fråga på, så skall jag se om jag kan besvara dem.

    #174315
    Richie72
    Deltagare

    Vad kostar det är väl den första frågan som dyker upp.

    #174321
    Qarillion
    Deltagare

    Det är väldigt beroende på hur många ”moduler” man vill ha och framförallt hur många licenser/datorer man behöver köra samtidigt.

    Tror vi har 16 licenser nu och det drar upp summan extremt mycket ju fler licenser du tar.

    #174473
    Johan W
    Deltagare

    @Richie72 76846 wrote:

    Hur gick det med Pyramid och Monitor? Vad gjorde ni för val?

    Är det någon som annan som har erfarenhet av Pyramid affärssystem?

    Deras sales-avdelning hörde inte av sig så de tappade oss som kund.

    Det blev Mamut istället. Inte för att det är bästa alternativet, och absolut inte min favorit av affärsystem överhuvudtaget. Men för att det är relativt billigt + koppling till Magento fanns färdigt via Sharespine.

    Framtiden får utvisa om vi ska byta.

    #174501
    staffanj
    Deltagare

    Sjukt att inte skatteverket fixar ett bra system, när de har så höga krav på redovisning hit och dit.

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 23 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.