Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › AdWords som nybörjare
- Detta ämne har 15 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 7 månader sedan av busbjornen.
-
FörfattareInlägg
-
30 april, 2011 kl. 20:30 #95964oxelgrenDeltagare
AdWords verkar vara en riktig djungel vad gäller att få det så bra som möjligt. Är det någon som kan rekommendera en generell daglig budget för nystartad? Prio med kampanjen är att vi ska börja synas. Som det är nu funderar vi på en kampanj för 25 kr dag, är det för lite? Det vi säljer är leksaker.
30 april, 2011 kl. 21:40 #122272ParvelitoDeltagareVad ni bör inrikta er på är att använda adwords som ger er mer nettointäkter än vad de kostar, och sedan köra utan limit. 25kr/dag är lite för lite för att få statistik om vad som är bra och inte bra. Någon hundralapp om dagen behövs nog.
1 maj, 2011 kl. 17:08 #122280oxelgrenDeltagareJo mer intäkter än kostnader är ju bra . Vågar man köra utan limit i början. Tänker på att kostnaderna kan dra iväg utan att man får ut så mycket av det? Men sedan är man ju rädd för att man är för snål, och att det är det som gör att det inte ger något.
1 maj, 2011 kl. 19:38 #122283ParvelitoDeltagareDu kan ju ha limiten på 100kr eller 200kr till att börja med, för att ändå begränsa de tokigheter du kan ha gjort dig skyldig till.
4 maj, 2011 kl. 07:32 #122358oxelgrenDeltagareSka sätta mig ner och kika på det ordentligt idag. Några rejäla snedsteg man lätt gör i början?
4 maj, 2011 kl. 07:42 #122359ParvelitoDeltagareDet man lockas att göra är att ta med dyra generella ord. De har en tendens att bara locka allmänintresserade fönstershoppare, t.ex. barn på skolraster i ditt fall. Det bästa man kan hitta är smala ord som är billiga och som i stort sett bara kunder som vill handla använder.
Jämför t.ex.
– ”reservdelar” som är ett väldigt brett ord, använt av flera branscher. 4,15 miljoner träffar på Google”
– ”reservdelar Volvo” som fortfarande är ett brett och dyrt ord. 2,4 miljoner googleträffar
– ”Löphjul Volvo 855” som är ett ord som du säkert inte får särskilt många träffar på, det har 2350 googleträffar. Men du kan vara rätt så säker på att den som gör en sådan sökning är ute efter att köpa ett löphjul till sin drivrem.4 maj, 2011 kl. 08:37 #122361MacondaxDeltagareLite offtopic, men ändå inte:
Fick nu på morgonen en länk ifrån Google AdWords, till YouTube och en hel del lektioner i hur man blir framgångsrik inom AdWords. Jag lär helt klart lägga en del tid på dessa informativa filmsnuttar.
17 maj, 2011 kl. 08:54 #122699Christoffer TyreforsDeltagareJag tror att det största misstaget, efter det parvelito nämner om att hålla klickpriser under värde-per-besök*marginal, är att inte lära sej tekniska finesser i adwords som t.ex. keywordmatchning i annonstexter eller dålig struktur på annonsgrupperna.
adwords är känt för att vara enkelt, men precis som allt annat är det dyrt att vara lat.
18 maj, 2011 kl. 17:39 #122762shopson.seDeltagareHåll hellre en högre daglig budget och håll nere kostnaden per klick om man inte vill att pengarna ska försvinna direkt. Ett till tips förutom de som är nämnda är att ju fler kampanjer/annonser man har ju bättre är det. Gör helst en ny annons för varje sökord så att inte annonsen blir allt för generell.
18 maj, 2011 kl. 21:09 #122769Christoffer TyreforsDeltagare@shopson.se 19594 wrote:
Håll hellre en högre daglig budget och håll nere kostnaden per klick om man inte vill att pengarna ska försvinna direkt. Ett till tips förutom de som är nämnda är att ju fler kampanjer/annonser man har ju bättre är det. Gör helst en ny annons för varje sökord så att inte annonsen blir allt för generell.
Och där har vi precis det misstaget jag nämnde ovan. Vi får köra armbrytning nästa eMeet om vem som har rätt
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.