Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Adwords prissättningslogik?
- Detta ämne har 11 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 11 månader sedan av Robiin.
-
FörfattareInlägg
-
25 januari, 2013 kl. 15:32 #158759minkenDeltagare
Netbooster: Tack för tipsen. Ska kika på det..
Conny: Ja, vi märkte ganska fort att inte köra i innehållsnätverken. Vi kör bara ren adwords. Vi har också exprimenterat med egna bud på sökord och allt det dära, nu kör vi automatiska bud alltid..
Bra att du nämnde det om konverteringingen. Det är skumt, för i analytics så går all konvertering in, men det vägrar i adwords. Får se till att nån kollar på det.Tack!
27 januari, 2013 kl. 16:32 #158836RobiinDeltagareDet är oerhört svårt att säga vad du skall ändra på utan att ha kikat på kontot. Har du en byrå som hjälper dig så skall de kunna se till så att du får lönsamhet i kontot även med en ökad budget. Skall du köra i displaynätverket så krävs det en helt annan strategi och det är svårt att lyckas bra med detta utan tidigare erfarenhet så det bästa är nog att undvika detta till en början.
@minken 59416 wrote:
Tack för era svar.
Lunarmys: Nja, klickkostnaden ökade dramatiskt över hela dagen, så det kan inte vara det… ?
Conny: Tack för din input!
Robiin: Vilka förändringar skulle du föreslå, och varför?
Prix: Vem har sagt att jag kör adwords själv?
Fotnot:
Jag gick tillbaka till urspungsbudgeten, och har sedan dess ökat budgeten med 100:-/ dag. detta har resulterat i fler klick och LÄGRE klickkostnad generellt.. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.