Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Adwords display network
- Detta ämne har 8 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 2 månader sedan av E-Rollup.
-
FörfattareInlägg
-
10 september, 2016 kl. 08:23 #103766WebbutvecklarenDeltagare
Hej,
Jag har tidigare annonserat en hel del på Adwords och ibland använder jag mig av Display Network. Detta gör jag främst då keywordsen har låg sökvolym så jag får upp antalet klick genom att göra på detta sätt.
Dock får jag en känsla av att de klick som är via Display Network ofta är av sämre kvalitet och sällan leder till avslut.
Vad har ni för erfarenhet av detta och har nån idé på hur man ska tänka?
Tack på förhand!
12 september, 2016 kl. 08:19 #182374OscarJDeltagareEn snabb slutsats av det du skriver är att det är sämre kvalité på de klick som sker via display network och att det är därför det är billigare att annonsera där. Bara en tanke. Min personliga erfarenhet är att Adwords gett massvis med klick men inga avslut Däremot instagram och facebook annonser har gett mycket avslut till https://braceletforhope.com (Armband). Så det kan bero mycket på vilken typ av bransch du verkar inom.
13 september, 2016 kl. 07:15 #182389MaWeMagnusDeltagareSvårt att säga vad det kan bero på utan att ha en hel massa statistik. Jag skulle börja med att troubleshoota genom att filtrera besökarna i Analytics för att bättre kunna se vad de specifika besökarna gör. Se till att du har skälig volym för att statistiken ska vara tillförlitlig.
Är det väldigt hög avvisningsfrekvens (typ 60-80%) så kanske du bör tänka på att omformulera annonsinnehållet samt fixa bättre message match i själva kampanjen – d.v.s. ha rak och tydlig kommunikation i bannern (eller i texten om du använder textannonser) samt se över landningssidorna så att besökaren kommer till rätt ställe OCH att besökaren FÖRSTÅR att den har kommit till rätt ställe.
Beroende på vilken produkt/tjänst man säljer måste man avgöra ifall det är värt att köra sök+display eller om man ska köra sökkampanjer och displaykampanjer skillt för sig.
Ifall du säljer en produkt med en längre sales funnel kanske du vill kommunicera på ett annorlunda sätt ifall någon klickar in sig på en display-annons för att de tycker att det verkar intressant, jämfört med hur du vill kommunicera om någon aktivt sökt efter en specifik tjänst. Det handlar helt enkelt om i vilket skede kunden är i
Väldigt generella svar men jag hoppas det hjälper dig att testa vidare
19 september, 2016 kl. 07:04 #182430NO LINGODeltagareAlla kanaler är inte effektiva för alla typer av ehandel. Prioritera det medium och den utformning som konverterar bra och skruva/testa lite på det det som fungerar mindre bra.
10 oktober, 2016 kl. 15:06 #182001Kassa-systemDeltagare@Webbutvecklaren 88086 wrote:
Jag har tidigare annonserat en hel del på Adwords och ibland använder jag mig av Display Network. Detta gör jag främst då keywordsen har låg sökvolym så jag får upp antalet klick genom att göra på detta sätt.
Dock får jag en känsla av att de klick som är via Display Network ofta är av sämre kvalitet och sällan leder till avslut.
Tack på förhand!Jag har precis börjat och provat på AdWords för första gången.
Jag tyckte också ”DisplayNätverk” lät konstigt.
Typ youtube och andra sajter där användarna inte alls är intresserade av shopping alls utan vill syssla med annat. nöje.Därför valde jag endast relevanta sökresultat.
Jag tror massa volymer(klick) som inte genererar något är ännu sämre för rankingen på sikt?
@MaWeMagnus 88122 wrote:
Svårt att säga vad det kan bero på utan att ha en hel massa statistik. Jag skulle börja med att troubleshoota genom att filtrera besökarna i Analytics för att bättre kunna se vad de specifika besökarna gör.
Se till att du har skälig volym för att statistiken ska vara tillförlitlig.
Är det väldigt hög avvisningsfrekvens (typ 60-80%) så kanske du bör tänka på att omformulera annonsinnehållet samt fixa bättre message match i själva kampanjen – d.v.s. ha rak och tydlig kommunikation i bannern (eller i texten om du använder textannonser) samt se över landningssidorna så att besökaren kommer till rätt ställe OCH att besökaren FÖRSTÅR att den har kommit till rätt ställe.
Väldigt generella svar men jag hoppas det hjälper dig att testa vidare
Jag har 57 % avvisning.
Inte bra.Är helt färsking på analytics också.
Men det ser ut som 1 sökord varit fel/vilseledande.Men långt ifrån illa matchad annons mot innehåll.
Låg konvertering dvs. Bara kavla upp armarna11 oktober, 2016 kl. 04:52 #182589NiceDealDeltagareI min erfarenhet beror en stor andel av all lågkvalitativ trafik på mobila vs. stationära användare, så jag skulle rekommendera att använda mobila budjusteringar: https://support.google.com/adwords/answer/2732132?hl=sv
@Kassa-system 88399 wrote:
Jag tyckte också ”DisplayNätverk” lät konstigt.
Typ youtube och andra sajter där användarna inte alls är intresserade av shopping alls utan vill syssla med annat. nöje.Googles ”displaynätverk” är alla annonser utanför sökresultaten på google.se. Det vill säga text-, bild- och videoannonser på andra hemsidor. Hur bra dina annonser presterar beror på innehåll, placering, timing, etc. det krävs en del kunskap och erfarenhet för att göra det rätt.
11 oktober, 2016 kl. 05:31 #182591SEOSEON.comDeltagare@NiceDeal 88401 wrote:
I min erfarenhet beror en stor andel av all lågkvalitativ trafik på mobila vs. stationära användare, så jag skulle rekommendera att använda mobila budjusteringar: https://support.google.com/adwords/answer/2732132?hl=sv
Absolut. Jag skulle dessutom blockera ”in-app”-annonser, eftersom dessa i princip aldrig någonsin konverterar. Man får massvis av klick, men inget annat.
Gå till: Display-nätverket -> Placeringar
Där kan man se var ens annonser visas och hur de presterar per placering.
Folk som spelar ”Miami Crime Vice Town” kanske inte är särskilt intresserade av att köpaScrolla sedan ner till ”Alternativ för webbplatskategorier”, klicka på ”+ Tillval”, välj kampanj under ”Uteslutna kampanjer”, redigera ”Alternativ för webbplatskategorier”. Där kan du bland annat stänga av visningar i spel, samt ”GMob-mobilapp”.
Till sist kan du lägga till adsenseformobileapps.com under ”Placeringar” (på samma sida). Det stoppar dina annonser från att visas i ALLA appar, oavsett typ.
I största allmänhet minskar antalet klick, medan konverteringsfrekvensen ökar.
11 oktober, 2016 kl. 07:32 #182593OscarJDeltagare@SEOSEON.com 88403 wrote:
Absolut. Jag skulle dessutom blockera ”in-app”-annonser, eftersom dessa i princip aldrig någonsin konverterar. Man får massvis av klick, men inget annat.
Gå till: Display-nätverket -> Placeringar
Där kan man se var ens annonser visas och hur de presterar per placering.
Folk som spelar ”Miami Crime Vice Town” kanske inte är särskilt intresserade av att köpaScrolla sedan ner till ”Alternativ för webbplatskategorier”, klicka på ”+ Tillval”, välj kampanj under ”Uteslutna kampanjer”, redigera ”Alternativ för webbplatskategorier”. Där kan du bland annat stänga av visningar i spel, samt ”GMob-mobilapp”.
Till sist kan du lägga till adsenseformobileapps.com under ”Placeringar” (på samma sida). Det stoppar dina annonser från att visas i ALLA appar, oavsett typ.
I största allmänhet minskar antalet klick, medan konverteringsfrekvensen ökar.
Fantastiska tips och trix!:cool:
16 oktober, 2016 kl. 07:21 #182614E-RollupDeltagareEn sak du bör titta noga på med denna typ av annonsering är att mäta assisterande klick till köp.
vi ser hos oss väldigt mycket visningar på display och det leder så klart till många klick men inte procentuellt och avsluten ser ut att vara noll..Tittar man lite mer noga i analytics kan man se att väldigt mycket avslut som kommer från annan adwords eller organsikt har ett assisterande klick från dessa display annonser varvid det blir en helt annan femma.
Vi ser det som varumärkesbyggande som faktiskt leder till framtida köp med en ok kostnad. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.