Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Adwords – Click Through Rate (CTR)
- Detta ämne har 5 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 9 månader sedan av Rikard.
-
FörfattareInlägg
-
3 februari, 2010 kl. 13:05 #94253MonsterMDeltagare
Hejsan,
Vi kör just nu våran första kampanj på Adwords och är väl rätt nöjd än så länge med den trafik det genererar.
Det vi funderar på är vad som är en bra CTR (klickkonvertering). På de sökord vi har valt så ligger vi på ett snitt av 3,86%, är det en ok siffra?
Sedan har det ju betydelse om de som klickar köper oxå, det förstår jag, men skulle vara kul och höra vad ni andra ligger på ett ungefär.
Mvh
Pontus23 februari, 2010 kl. 17:00 #108894ekoDeltagare3,86% tycker jag är en bra siffra. Är det på annons för en vara eller för butiken?
23 februari, 2010 kl. 17:46 #108895MonsterMDeltagare@eko 4000 wrote:
3,86% tycker jag är en bra siffra. Är det på annons för en vara eller för butiken?
Det är en rätt generell annons för Soffbord och Tv-bänkar, vi hade tänkt testa några veckor och än så länge är vi väl rätt nöjda med konverteringen.
Angående procenten så har vi dragit samma slutsat som du, att det är rätt bra siffra, det går dock att få bättre upptäckte vi. Råkade ta bort automatiskt budgivning med hänsyn på att få många klick och hade istället ett fast bud på 5 kr. Vi fick då en procent på över 10%, men jälar vad pengar det gick
23 februari, 2010 kl. 22:53 #108900AndreasDeltagareFör mig ligger den på 1,32 %
23 februari, 2010 kl. 23:07 #108902MacondaxDeltagareJust nu ser vårt AdWords-konto ut såhär:
Klick 118
Visningar 7 716
CTR 1,53%
Gen. CPC 0,49 kr
Genomsnittlig CPM 7,50 kr
Total kostnad 57,89 kr(Senaste 7 dagarna)
24 februari, 2010 kl. 12:46 #108912RikardDeltagareKlickfrekvens är ju beroende av hur mycket pengar du är beredd att betala eftersom det är en avgörande faktor till vilken placering din annons får. Klickfrekvens varierar ju också beroende på vilket typ av sökord. Annonsens utformning påverkar mycket. Ett tips är att djuplänka annonserna samt att få med sökordet i den synliga URL:en. Det sistnämnda kommer att öka klickviljan hos surfarna.
Vi kör rätt hårt på adwords men på specifika sökord och inte generella termer. Specifika produktsökningar har en mycket högre konvertering för oss.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.