Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Abandoned cart email
- Detta ämne har 5 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 10 månader sedan av bolets.
-
FörfattareInlägg
-
4 mars, 2016 kl. 10:30 #103386boletsDeltagare
Hejsan vänner!
Hur arbetar ni med övergivna varukorgar?
I mitt system kan det gå ut automatiska mail till mottagaren när mailadressen angivits. Hur lång tid efter övergivandet skall mail gå ut tycker ni och vad står i era mail?4 mars, 2016 kl. 12:44 #181022SeinfeldDeltagareI vårt system ser man inga övergivna korgar om inte kunden har misslyckats med att genomföra betalningen via extern betalningslösning. Händer det, vilket är mycket sällan, brukar vi maila ett litet meddelande efter någon timme. Händer det vid tider då vi inte är i butiken mailar jag dagen därpå. i den plattformen vi har nu, till skillnad mot vår första så lagras kundens ordelrista först när han checkar ut. Tidigare såg vi oftare övergivna korgar då systemet lade upp artiklar löpande men vi kunde ändå inte veta av vem då man övergav innnan man lade in kunduppgifter. I vår shop går det att rodda runt och kolla priser, lägga i korgen eller wishlist hur man vill för att sedan gå ur. vilket jag tycker är helt ok då många inte vill registrera sig, däribland jag själv, varje gång man skall, exempelvis kolla fraktpriser och totalpris på sin inhandlade korg.
4 mars, 2016 kl. 18:56 #181024C.LarssonDeltagareVi har att det skickas ut dagen efter.
7 mars, 2016 kl. 07:48 #181050boletsDeltagareC.Larsson har ni bra konvertering på dessa mail?
7 mars, 2016 kl. 11:44 #181053C.LarssonDeltagareVi har gjort så att kunden får 5% rabatt och det köpet går igenom nästan jämnt
8 mars, 2016 kl. 13:53 #181061boletsDeltagarespännande…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.