Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › 3D-secure, hela grejen och Nordea?
- Detta ämne har 5 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 10 månader sedan av robertpohl.
-
FörfattareInlägg
-
3 december, 2015 kl. 08:40 #103140ModerskeppetDeltagare
Hej
Jag är lite vilsen just nu kring hela 3D-secure-grejen. 2014 förhandlade jag bort det i min butik eftersom det verkligen sabbade konverteringen. Då var inte riktigt Mobilt BankID så dominant.
Jag utgår från att om jag adderade det igen skulle jag tappa kunder som har dålig pejl på kod/bankid/dosa eller vilken metod nu deras bank använder. Framförallt är det inte säkert att personen vid köptillfället har dosa eller ID i närheten.
Och in kommer nu då Nordea som avvisar köpen utan 3D secure. Alternativt att kunden loggar in i sin internetbank och temporärt öppnar sitt kort för köp (som en 3D secure-rutin med ultimat omständlighet).
http://www.nordea.se/privat/vardagstjanster/kort/Internetkop.html* Hur går snacket bland er som likt mig velat lite kring 3D-secure?
* Hur många kunder är knutna till Nordea?
* Hur ska man kommunicera i butiken för att få Nordeakunderna informerade? Som läget är nu är det en överraskning för nästan alla att köpet nekas.
Många frågor…
Med vänlig hälsning, Mattias
5 december, 2015 kl. 14:20 #180017robertpohlDeltagareHej,
Vi har jobbat en hel del med att anpassa betalflöden för dynamisk 3D Secure och har tagit fram regler för att kunna visa 3DS endast för t.ex. Nordea och inte för andra kortutgivare.Nordea är som sagt en av de största kortutgivarna i Skandinavien så det är en jättestor effekt när de gick ut med sina nya regler (utan att faktiskt kommunicera det ordentligt)
Läs lite i vår blogg här:
https://www.mondido.com/blog/kortnyheter-fran-bankernaMvh,
Robert9 december, 2015 kl. 21:00 #180066xsirezDeltagareJag tycker att flera banker dålig info om det.
Vi har flera kunder som blir nekade då vi kräver 3DS då det handlar om större summor,Men det är tyvärr deras banker som inte skickar vidare kunden till en registrering för deras kort och 3DS.
Första gången jag handlade då det var nytt för 3-4år sedan så länkades jag till en reg sida av min bank och 1min senare var allt klart och jag kunde slutföra mitt köp.
11 december, 2015 kl. 19:45 #180089ModerskeppetDeltagare@robertpohl 85049 wrote:
Hej,
Vi har jobbat en hel del med att anpassa betalflöden för dynamisk 3D Secure och har tagit fram regler för att kunna visa 3DS endast för t.ex. Nordea och inte för andra kortutgivare.Nordea är som sagt en av de största kortutgivarna i Skandinavien så det är en jättestor effekt när de gick ut med sina nya regler (utan att faktiskt kommunicera det ordentligt)
Läs lite i vår blogg här:
https://www.mondido.com/blog/kortnyheter-fran-bankernaMvh,
RobertJag är inte riktigt mentalt redo att byta bort dibs ännu, även om jag inte är ett fan.
I teorin, om man skulle göra det, går det att flytta med beviljade prenumerationer (recurring) ?
Med vänlig hälsning, Mattias
11 december, 2015 kl. 20:17 #180090RobDeltagareVad har ni för kortinlösare ni som förhandlat bort 3DS? Jag har länge tänkt tanken men inte tagit tag i det.
21 februari, 2016 kl. 12:56 #180835robertpohlDeltagareJag kan hjälpa dig med dynamisk 3DS!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.