Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik 3 Tips om bättre kundupplevelse i en e-butik

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101070
    Mony
    Deltagare

    Hej alla gamla och nya. Mony tillbaka efter lite stiltje. Butiken är kvar och jag kallar mig fortfarande e-handlare :) (har en blog här på e-handel om hur jag startade upp min butik för ett par år sedan)

    Nu till mina tips!
    1. Jag gillar när jag kan zooma in på kläderna, men då menar jag högupplösta detalj-zoom-bilder. Finns inget som är så irriterande som samma lågupplösta bild blir en stor suddig sörja. Exempel är Zalandos luvtröjor. Önskvärt hade varit om man även kan snurra på tröjan genom att dra med musen och se hur den ser ut bakifrån, men det funkar med bilder på baksidan också.

    2. En annan sak som jag gillar är filmer där kläderna visas på Vanliga människor. Kodmyran har perfekta filmsnuttar på en smal och en lite mulligare kvinna som visar trädgårdsbyxorna på Gardenhome. Detta gör att jag får en mycket bättre bild av hur byxan kommer sitta på mig. Se till att filmen är kort, att modellen rör sig, samt att man zoomar in lite på hur den sitter runt midjan. Extra plus för olika sorters modeller av samma vara!

    3. En tredje sak som jag gillar mycket är det här med ”expedit”. Jag vet inte vad det heter, men jag hittade det första gången på Lundalogiks sida. Jag var sugen på en demo och chattade direkt med någon fysisk person. Ungefär samma funktion getupdated men där kommer ett popup chatt fönster där någon skriver Hej och Välkommen vill du prata internetmarknadsföring med mig? Känslan jag fick var liknande den jag får i en klädbutik och kollar på byxor. Mycket välkomnande och trevligt!

    #170905
    Plastskivor
    Deltagare

    Ganska spot on den analys som Ernst Malmsten och Kajsa Leander gjorde för 15 år sedan. Iaf punkt 1+3.

    #171207
    Mony
    Deltagare

    Okej, är väl lite sen då ;)

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.