Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › 100 tips to e-commerce
Etiketter: e-commerce tips, e-handels tips
- Detta ämne har 6 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 6 månader sedan av Arne.
-
FörfattareInlägg
-
8 maj, 2009 kl. 10:51 #93878AndersDeltagare
Stærkt inspireret af en liste med 100 brugers tips til Ehandel her (http://www.webmasterworld.com), vil jeg nu høre jeres bedste 100 tips til E-handel. Jeg starter selv med tip nummer 100 og håber i kommer med de næste 99 Ehandelstips.
100) Brug lokalt domain til din målgruppe. Sælger du til svensker skal du bruge et .se domain, og et .de domain hvis du sælger til tysker. Alternativt kan .com/de bruges, men aldrig .se til f.eks. tyske kunder. Det giver den tyske kunde et indtryk af, at kunden har anden prioritet fordi han er tysker…
PS: Undgå venligst at kommenter på de andres tips i denne tråd.
8 maj, 2009 kl. 10:59 #105930DanDeltagare99) Svara på e-post inom 1 timme.
98) Använd stora och bra produktbilder med zoomfunktion.8 maj, 2009 kl. 11:24 #105931KockenDeltagare97) Ha en fast telefon och svara i den. Helst ett 020 nummer.
9 maj, 2009 kl. 10:46 #105934Katrin LundgrenDeltagare96) erbjud fler aolika betalsätt
95) erbjud gärna flera olika leveransmöjligheter
94) Visa tydligt vad frakten kostar redan i varukorgen9 maj, 2009 kl. 10:54 #105935DanDeltagare93) Skriv ut all företagsinformation, adress, organisationsnummer och telefonnummer tydligt och visa att du är ett riktigt företag som står bakom.
9 maj, 2009 kl. 15:41 #105945ThomasVJDeltagare92) Husk at modtagere af e-mails og nyhedsbreve ALTID læser PS beskeden!
24 juni, 2009 kl. 17:23 #106372ArneDeltagareBra artikel om att utveckla köpknappen. Den kanske inte ska var röd eftersom färgen signalerar stopp mm.
E-commerce calls to action: design tips | Blog | Econsultancy -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.