Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Postens utbetalningar sköts av indier?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99928
    bloggus
    Deltagare

    Hade en felaktig betalning av Skicka Lätt från förra året och man lyckades inte betala ut avgiften som man dragit, fast sidan hade fel och ingen fraktsedel genererades.

    Det har pågått en tid, men nu skulle det bli klart. Fick mail från kundtjänsten som också hade cc till flertalet indier, anställda på företaget Cognizant (stort företag).

    Det är dock ganska intressant att Posten lägger ut så enkla saker som återbetalningar till kunder på underleverantörer som sköter detta från Indien … kanske därför postförskottsutbetalningar också tar en sådan tid :)

    #162668
    Parvelito
    Deltagare

    @bloggus 63236 wrote:

    Hade en felaktig betalning av Skicka Lätt från förra året och man lyckades inte betala ut avgiften som man dragit, fast sidan hade fel och ingen fraktsedel genererades.

    Det har pågått en tid, men nu skulle det bli klart. Fick mail från kundtjänsten som också hade cc till flertalet indier, anställda på företaget Cognizant (stort företag).

    Det är dock ganska intressant att Posten lägger ut så enkla saker som återbetalningar till kunder på underleverantörer som sköter detta från Indien … kanske därför postförskottsutbetalningar också tar en sådan tid :)

    Jag tycker lite synd om Arne på Posten som hela tiden åker runt och pratar om köpupplevelser och gärna ger exempel på när det inte fungerar inom E-handel. Och så jobbar han för ett företag som Posten, som har hur mycket tradition och förtroende som helst hos svenska folket, och som ändå ställer till det på det här sättet.

    Det som särskilt slår mig är hur små enkla saker som inte borde få ta mer än några få minuter att fixa om det blir fel, blir rätt stora och omfattande processer som torde kosta massor.

    Posten borde kunna tjäna massor på att inrätta en ”Kundombudsman” som ser till att lösa de här problemen med kunderna i ett huj, med närmast obegränsade resurser bakom sig. Då får de en glad kund som pratar gott om Posten för att de var så smidiga med att lösa problemet, och dessutom löste det hela på ett bättre sätt än man kan förvänta sig. Det kan omöjligen kosta mer pengar än dagens enormt tröga tröskverk som vi ofta ser prov på.

    #162669
    bloggus
    Deltagare

    @Parvelito 63241 wrote:

    Jag tycker lite synd om Arne på Posten som hela tiden åker runt och pratar om köpupplevelser och gärna ger exempel på när det inte fungerar inom E-handel. Och så jobbar han för ett företag som Posten, som har hur mycket tradition och förtroende som helst hos svenska folket, och som ändå ställer till det på det här sättet.

    Ja, att skicka lätt inte fungerar riktigt som det skall är inte en nyhet. Har under senaste året fått några återbetalningar och det har inte varit några problem. Man fick påminna de några gånger, men de kom.

    Kanske finner man de konstigt att ett så stort bolag, med säkert en hel del reklamationer och ärenden i övrigt, inte har ett ärendesystem, så man kan hänvisa till ett ärendenummer. Det är dock lite jobbigt om man behöver ringa tillbaka. Har i alla vant mig att ta personen namn när man ringer idag. Det kanske kommer med tiden och bör ju underlätta deras arbete lite.

    I detta fall var det inte något större klagomål, då den är en listan summa som skulle återbetalas, lite lunchpengar, men jag blev bara förvånad att svenska, statligt ägda Posten skickade just cc i ärendet till några indier, ”Karanam” och ”Singh” … :)

    Vid ett tidigare ärende, vet jag att man inte kunde koppla mig till de som gör dessa återbetalningar. Nu så får det en att tänka, att anledningen kanske är för att de inte pratar svenska eller inte ens sitter i Sverige?

    #162672
    Tomas
    Deltagare

    I den här artikeln står det att Posten har så lite att göra att de delar ut posten för snabbt. Kanske de borde outsourca utdelningen också:confused:
    Avslöjar vinnaren ? i förväg | TV | Nöjesbladet | Aftonbladet

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.