Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Mail fastnar i spamfilter

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Danny
    Deltagare

De senaste månaderna har fler och fler utgående mail fastnat i kunders och övrigt folks spamfilter/skräppost. Tidigare var det något enstaka vilket man kanske kan förvänta sig(?) men nu börjar det bli rent illa. Har nu provat lite testmail till diverse olika hotmail-, gmail-konton mm. och alltför ofta går de raka vägen till skräpposten…Vad gör vi för fel?

Har ett ärende hos webbleverantören men det går inte jättesnabbt så jag dubbelkollar här samtidigt om vi missat något grundläggande…

Kan inte heller komma på att vi ändrat något sedan tidigare…

danielandersson
    Deltagare

Har ni feedback-loopar uppsatta? Eller ja, den för Live/Hotmail.

Är ert/era IP listade i några spamfilter?

Danny
    Deltagare

@lunarmys 63036 wrote:

Har ni feedback-loopar uppsatta? Eller ja, den för Live/Hotmail.

Är ert/era IP listade i några spamfilter?

1. Nej, inte det. Försökte läsa mig till detta men fastnade rätt snabbt…du får gärna utveckla ;)

2. Hur kan jag kolla detta?

Hamnar emailen från Hotmail & Gmail också i spam filter är det inte p.g.a ert IP nummer.
    Prova skicka plain text email utan html, bilder och speciellt länkar.

Sen kan det bli ett problem om folk trycker att det är skräppost i Hotmail, Gmail osv.

danielandersson
    Deltagare

@Danny 63044 wrote:

1. Nej, inte det. Försökte läsa mig till detta men fastnade rätt snabbt…du får gärna utveckla ;)

Du anmäler till Live/Hotmail att alla mail från ditt IP (antar att du har eget.. ?) som folk klickar på ”Spam/Skräpppost” ska rapporteras till dig.

Du får då ett mail som säger ”denna person har klickat på Spam/Skräpppost, så du bör avregistrera honom/henne”.

@Danny 63044 wrote:

2. Hur kan jag kolla detta?

Blocklist Removal Center – The Spamhaus Project

och

Email Blacklist Check – See if your server is blacklisted

borde hjälpa

Danny
    Deltagare

@lunarmys 63047 wrote:

Du anmäler till Live/Hotmail att alla mail från ditt IP (antar att du har eget.. ?) som folk klickar på ”Spam/Skräpppost” ska rapporteras till dig.

Du får då ett mail som säger ”denna person har klickat på Spam/Skräpppost, så du bör avregistrera honom/henne”.

Blocklist Removal Center – The Spamhaus Project

och

Email Blacklist Check – See if your server is blacklisted

borde hjälpa

Ah, okej, nu är jag med! Tack för svaren!

Danny
    Deltagare

@Societic Hair Sweden 63046 wrote:

Hamnar emailen från Hotmail & Gmail också i spam filter är det inte p.g.a ert IP nummer.
    Prova skicka plain text email utan html, bilder och speciellt länkar.

Sen kan det bli ett problem om folk trycker att det är skräppost i Hotmail, Gmail osv.

Yes, det gör dom…Har provat plain också där vissa där även fastnat…

Har nu även fått en SPF uppsatt så får hoppas det gör någon skillnad..

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.