Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Postförskott, tar det längre att få betalt eller är något fel?
- Detta ämne har 28 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 7 månader sedan av Jeff.
-
FörfattareInlägg
-
17 mars, 2013 kl. 14:10 #99796BertilDeltagare
Har man ändrat några rutiner så det hålls längre på pengarna?
Jag är van vid att det tar ett par dagar, max en vecka efter att kunden löst ut paketet tills pengarna gått in på plusgiro/bankgiro men nu har det gått 2½ vecka utan en tillstymmelse av kosing på kontot.
Är det fler som märkt av detta eller bör jag forska vidare i dessa försändelser som alla gått till samma stad men olika ombud?
17 mars, 2013 kl. 14:13 #161692ParvelitoDeltagareJag tycker det är god idé att anmäla det hela om du kan se att försändelserna är utlämnade.
17 mars, 2013 kl. 18:36 #161695BertilDeltagareDubbelkollade i Pacsoft och jag har tack och lov inte glömt skriva in något belopp. Gått snart tre veckor sedan de lämnades ut, får ta och ringa Posten i morgon.
17 mars, 2013 kl. 19:54 #161697SandblomDeltagareSamma har nyligen hänt här. Reklamerade i onsdags så får se när de hör av sig, brukar ta runt 3v efter reklamationen tills att någon ringer upp och ber om ursäkt..
Har nästan börjat fundera på om de satt det i system då detta är långt ifrån första gången det händer. Posten.. 😡
21 mars, 2013 kl. 17:22 #161911BertilDeltagareBehöver man vara orolig över att bli utan betalning?
Försändelserna har inte direkt försvunnit eftersom de är överlämnade till mottagare och Posten har därmed utfört själva transporten men sedan har något gått snett.
Enligt kundtjänst är det många som haft problem med sina postförskott den 27:e.
Är bara en liten liten handlare och för mig är det ganska stora belopp ca 7000kr totalt som skulle vara välbehövliga nu för att göra inköp för när kronan är stark.
23 mars, 2013 kl. 10:18 #162012SandblomDeltagareKan bara tala för mig själv och jag har aldrig haft några problem med att få pengarna efter reklamation. Enda ”problemet” är ju att de inte är direkt snabba på att rätta till sina misstag.
29 mars, 2013 kl. 10:50 #162184BertilDeltagareHar fått betalt för det som skickades med Mypack men Brevpostförskottet lyser fortfarande med sin frånvaro.
4 april, 2013 kl. 18:59 #162480SandblomDeltagare@Bertil 62693 wrote:
Har fått betalt för det som skickades med Mypack men Brevpostförskottet lyser fortfarande med sin frånvaro.
Samma här, får bli ett samtal till posten i nästa vecka om pengarna fortfarande inte dykt upp då.
5 april, 2013 kl. 07:30 #162491fredrik.lDeltagareHej Bertil!
Förstår vad du menar, det är väldigt viktigt att snabbt få in pengarna. Vi samarbetar med DHL och dem garanterar max 5 arbetsdagar för utbetalningen. Jag har fått respons av våra medlemmar att det ofta är mindre antal dagar. Hoppas det löst sig nu! Vad heter din webbutik?5 april, 2013 kl. 12:50 #162512SpecialisternaDeltagareHar märkt av samma sak, många betalningar saknas och andra är kraftig försenade. Pratade därav med Posten idag (Fredag 5/4) Svaret är att dom har driftstörningar och har haft det sedan Februari!!!!
Inget meddelade har gått ut till oss om detta och man börjar ju undra hur många miljoner kronor som företag där ute som använder sig av Postens postförskott väntar på att få in.
Detta är för mig som använder Posten postförskott mycket skrämmande…..
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.