Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › DHL Multishipping – ny status?
- Detta ämne har 19 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 8 månader sedan av bslask.
-
FörfattareInlägg
-
27 februari, 2013 kl. 13:01 #99709lenpDeltagare
Är det någon som känner till vad detta status på sändningen innebär:
”Sändning på terminal – Felaktiga uppgifter från avsändare – Inväntar korrekta uppgifter”
Har dykt upp en hel del sista dagarna på en del sändningar, kan inte minnas att jag sett det förut.
/L
27 februari, 2013 kl. 13:08 #160444ParvelitoDeltagareDet lär enligt uppgift betyda att avsändaren inte har betalat någon faktura, och att man därför att stoppat alla paket på terminalerna från den avsändaren.
27 februari, 2013 kl. 13:10 #160445lenpDeltagareWhat…? Det lät spännande, dags att jag tar kontakt med DHL 😮
27 februari, 2013 kl. 15:10 #160455FreddesixDeltagareJag har drabbats av det en gång för cirka 2-3 veckor sedan. Nästa steg i processen är att paketet kommer att gå vidare som vanligt och sen kommer det att ligga ett par extradebiteringar på din nästa DHL-faktura. När jag upptäckte detta ringde jag in och hörde efter vad som hänt och fick då till svar att vår fraktetikett inte gått att scanna auotmatiskt och att DHL därför manuellt separerat försändelsen från flödet för att korrigera felet. Vill minnas att vi betalade 55kr+moms för detta utöver kostnaden för frakt och DMT.
Varför eller på vilket sätt etiketten var felaktig gick inte att ta reda på. Eftersom det varken hänt förr eller senare så har jag inte gått vidare med detta utan betraktar det som en engångsföreteelse.
27 februari, 2013 kl. 15:40 #160459lenpDeltagareOk, låter mer troligt…
Kan det vara dåligt ’tryck’ på etiketterna – har iofs tyckt att de börjat se dassiga ut… Zebra GK420D DT, inte mycket toner att byta i en så – men ska dom rengöras på något sätt?
/L
28 februari, 2013 kl. 07:44 #160484Henrik_GDeltagareDu fick inget svar från DHL igår?
28 februari, 2013 kl. 08:08 #16048828 februari, 2013 kl. 10:51 #160503FreddesixDeltagare@lenp 61374 wrote:
Kan det vara dåligt ’tryck’ på etiketterna – har iofs tyckt att de börjat se dassiga ut… Zebra GK420D DT, inte mycket toner att byta i en så – men ska dom rengöras på något sätt?
I vårt fall var det inget fel på etiketten när paketet lämnade oss, det är jag 100% säker på. Troligtvis har den skadats längs vägen eller dylikt.
2 mars, 2013 kl. 08:29 #161411AnkisDeltagareJag fick också det meddelandet på ett paket, och i fakturan från dhl ett tillägg på 100:- trots att paketet levererats. Det var bra etikett och rätt adress när den åkte härifrån Kan det vara etiketter som skadats i hanteringen undrar jag också?
2 mars, 2013 kl. 09:01 #161413GregerADeltagareDet kan bero på att man använt ett felaktigt postnummer.
S.k. box-postnummer och egna postnummer, som större företag, kommuner, sjukhus mm kan ha, skall inte användas för paket utan bara för brev. För paket måste man använda postnumret som gäller för den gatuadress leveransen skall ske till.
Tyvärr är kunskapen om detta dålig hos de som beställer från sådana ställen, så det händer ganska ofta att det kommer en tilläggsdebitering för att fraktbolaget ändrat postnumret, trots att man uppgett exakt den adress beställaren uppgett.
Den officiella postnummerkatalogan finns på Välkommen till Postnummerservice
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.