Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Företag som skriver nyhetsbrev
- Detta ämne har 6 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 9 månader sedan av CompostHelena.
-
FörfattareInlägg
-
24 februari, 2013 kl. 18:16 #99692JoelDeltagare
Hej kompisar!
Med fler än 50 000 nyhetsbrevsprenumeranter, och blygsamma 8 st utskick under 2012, så är det hög tid att se över vårt nyhetsbrev.
Jag inser emellertid att vi varken har tid eller lust eller är tillräckligt duktiga för att skriva ett bra nyhetsbrev som intresserar våra läsare (Dan är ett föredöme). Nya produkter finns det gott om men det redaktionella innehållet är det sämre med.
Jag undrar därför om det är någon här som använt sig av ett externt bolag för att sköta era nyhetsbrev?
Jag kan tänka mig att anlita någon som tar hand om hela biten (design, innehåll, utskick och återkoppling). För detta är jag beredd att betala 10-15% i provision på de köp som går att spåra från länkar via nyhetsbrevet.
Finns det något företag som jobbar på detta sätt?
Annars är det nog en bra affärsidé för jag vet att det är fler än vi som är dåliga på det…
24 februari, 2013 kl. 18:37 #160288Jimmy OstromDeltagareMitt tips är att använda sig av en riktig copywriter, har träffat flera snuskigt bra sådana och den senaste var en tjej som jag faktiskt skulle ge jobbet att fixa våra nyhetsbrev till dom tio sidorna jag hade, men tyvärr kom det en dryg KK istället:o
Jag minns tyvärr inte hennes namn, men vi snackade om ca 7500-10000 för runt 10-15 nyhetsbrev i månaden vill jag minnas.
24 februari, 2013 kl. 19:08 #160294JoelDeltagareJag känner till flera bra Copywriters Jimmy, men det är inte riktigt det vi letar efter.
Jag tänker mig ett ”Ad Relevance” fast för nyhetsbrev. Dvs de jobbar uteslutande mot provision, fixar designen på nyhetsbrevet och sköter utskicken. Vi behöver bara se ordrarna komma in
Detta betyder att de anstränger sig mer för att vi ska få fler orders (=mer intäkter till dem) samtidigt som vi kan släppa hela processen och inte behöver vara inblandade i allt från att jaga låga spampoäng i mailmjukvaran till att testa olika subjects för ökad öppningsfrekvens.
Jag tror det finns en enorm marknad för detta till företag som kan erbjuda denna typ av tjänst.
24 februari, 2013 kl. 19:28 #160295ParvelitoDeltagareRing Jonny på Adrecords och hör om inte någon av hans publishers vill köra affilliate med dina nyhetsbrev. Det låter som en klockren idé för en kreativ marknadsförare.
24 februari, 2013 kl. 19:31 #160297JoelDeltagare@Parvelito 61189 wrote:
Ring Jonny på Adrecords och hör om inte någon av hans publishers vill köra affilliate med dina nyhetsbrev. Det låter som en klockren idé för en kreativ marknadsförare.
Det var ingen dum idé Bernt!
24 februari, 2013 kl. 20:37 #160299Jonny ElofssonDeltagare@Joel 61191 wrote:
Det var ingen dum idé Bernt!
Verkligen inte! Har ingen i åtanke på rak arm men vi kan pusha för det i vårt egna nyhetsbrev om det är intressant. Det kan nappa.
28 mars, 2013 kl. 12:29 #162160CompostHelenaDeltagareSpännnande idéer tycker jag (som är e-postnörd)! Men vill ändå vara lite trist och höja ett varningens finger. Vi som arbetar dagligen med e-postmarknadsföring och som följer företags kommunikation på nära håll kan identifiera en lite trist trend. Ju hårdare du driver sälj i ett ”nyhetsbrev” utan att ge dina mottagare ett faktiskt värde för dem, ju större är risken att du tappar såväl prenumeranter som engagemang.
Det är klart att ni ska arbeta för att ni ska sälja i era nyhetsbrev, men det bör även finnas en långsikltig plan för hur ni faktiskt stärker relationen till era kunder genom kanlen, snarare än nöter ut dem. Med den modelllen ni föreslagit finns en risk att ni motarbetera era egna syften på lite längre sikt. Satsa istället på att hitta en person som brinner för ditt varumäke och som vill få andra att också göra det.
Lycka till!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.