Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Spårningsruta
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 9 månader sedan av Magento.
-
FörfattareInlägg
-
25 februari, 2013 kl. 11:51 #99688Johan WDeltagare
Har kollat på en del e-butiker, främst väldigt stora och i stort sett alla saknar någon form av ruta för att spåra paket för kunden på deras webbutik.
Vad tror ni detta beror på? Ni som inte har detta, varför har ni valt att ta bort den?
Visar ni spårningsstatus på paketen på något annat vis?
25 februari, 2013 kl. 11:54 #160318DanDeltagareDet är ju helt meningslöst i min värld.
Om de har kollinumret via oss via sin orderstatus eller e-post så ska den vara klickbar där och inte att man behöver copy/pastea kollinumret till en sökruta på butiken.
Vi skickar kolli via mail (klickbar länk) och via orderstatus (klickbar länk).
25 februari, 2013 kl. 12:42 #160321MagentoDeltagareFlera fraktleverantörer ger en knepigare lösning och är inte särskilt användarvänligt för besökaren (kanske inte vet vilken fraktleverantör de valt/har). Därav kanske de större butikerna valt att inte disponera en yta för detta i deras shop.
Spårningsnumret ska som Dan säger finnas tillgängligt i mail eller när kunden loggar in på ett eventuellt konto i butiken. Däremot så kanske man kan lyfta fram det tydligare för kunden att de faktiskt kan söka efter sin produkt.
(Postens varubrev är heller inte sökbara vilket kan leda till missnöje om en kund beställt en sådan artikel och ser ett sökfält men inte kan söka)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.