Startsida Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Vill ha sms vid beställning – Prestashop

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Daytripper
    Deltagare

Hejsan duktiga E-handlare!

Relativt ny här. Tänkte börja engagera mig lite mer i min e-handel nu, och undrar om någon vet sätt att få pling/meddelande i telefonen vid beställning?
    Kör Prestashop, men deras modul ”SMS Tm4b” fungerar tydligen inte i Sverige. Vet någon ett annat bra sätt? Har så pass få beställningar i dagsläget, så det kan vara praktiskt att slippa logga in på admin å kolla varje dag, tänkte jag.
    Hoppas någon vet bättre än mig :)

/Sanna

FredrikGust
    Deltagare

Det finns flera tjänster dit man kan skicka mail till en epostadress och sedan få ett Sms med att det finns mail eller ett utdrag ur mailet. I tjänsten för att skicka mail vid ny order kan man lägga till den adressen också så kommer det ett sms.

Annars kan man väl kolla e-post och få pling när nytt mail kommit i de flesta telefoner också.

Daytripper
    Deltagare

Oj, förstod inte mycket där, men tack för svar :)
    Finns tjänst för att skicka mail vid beställning i Prestashop? Duger gott i sådant fall, men jag har inte hittat någon sådan funktion.

FredrikGust
    Deltagare

Ursäkta för världens troligen sämsta svar, man ska inte skriva från läsplattan utan att läsa igenom först vad man skrivit…

Under Moduler -> Administration finns en modul som på svenska heter ”Epost larm” som man klickar ”Konfigurera” på.

Kryssa i rutan ”Ny order” och fyll i en e-postadress i textrutan ”Skicka till dessa e-postadresser”.

Kör du systemet på engelska heter modulen något i stil med ”Mail Alerts”.

Daytripper
    Deltagare

Tackar!!! Hade fullständigt missat den. Tack tack tack :)

peo
    Deltagare

Helt OfT.
    Vill bara säga att jag tycker detta är en härlig tråd.
    Visar verkligen styrkan i forumet.
    Problemet löst inom en timme för TS!

//Peo

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.