Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Nyhetsbrev – Alternativ mjukvara till Sendgrid=?
Etiketter: marknadsföring via e-post, mjukvara, nyhetsbrev, recension
- Detta ämne har 8 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 9 månader sedan av Bjorn.
-
FörfattareInlägg
-
4 februari, 2013 kl. 10:23 #99586kristina.amexopticsDeltagare
Är det någon som har erfarenhet av mjukvara för att skicka nyhetsbrev som exempelvis Mailchimp, som vill dela med sig eller rekommendera?
Vi har använt Sendgrid drygt ett år med återkommande buggar, förvirrande UI, halvlam service och överväger därför byta mjukvara. Ett tidsödande projekt är också att manuellt uppdatera listorna med e-postadresser, istället för att mjukvaran gör detta åt oss.
Vi skickar förutom vanliga nyhetsbrev även transaktionsmejl (orderbekräftelse etc) via Sendgrid vilket har fungerat helt okej. Om det går att ha kvar dessa, men flytta nyhetsbrev och marknadsföringsmejl till ett annat program vore det optimalt.
Om man bara räknar nyhetsbreven vi skickar så blir det ca 10 stycken på olika språk och totalt till 200k-300k e-postadresser per månad.
4 februari, 2013 kl. 19:27 #159346BjornDeltagareOj det var en häftig volym. Kolla in de svenska alternativen Compost (Carma) eller Anp. Är väldigt nöjd med Composts lösning som funkar riktigt smidigt när man fått allt på plats, autouppdaterar registret via upload till FTP. Trevligt och lättanvänt GUI, några mindre småbuggar men inget som är något större problem.
8 februari, 2013 kl. 11:57 #159580kristina.amexopticsDeltagareTack, var tyvärr inte speciellt imponerad av deras hemsida. Ett företag som hanterar mjukvara ska inte ha Twitterfeed som inte fungerar, halvtaskig layout eller Kanadensiska telefonnummer till Europeiska kunder. Visst, buggar riskerar man alltid, men vi har fått en överdos av olägliga buggar som kostat oss med Sendgrid. Dessutom finns viss funktionalitet vi vill ha inte i Compost, som exempelvis stöd för mobila enheter. Kanske detta Compost passar mindre företag trots detta, men jag får nog leta vidare eftersom vi har som sagt stora volymer och ett antal olika språk och länder att skicka till.
@Björn 60120 wrote:
Oj det var en häftig volym. Kolla in de svenska alternativen Compost (Carma) eller Anp. Är väldigt nöjd med Composts lösning som funkar riktigt smidigt när man fått allt på plats, autouppdaterar registret via upload till FTP. Trevligt och lättanvänt GUI, några mindre småbuggar men inget som är något större problem.
8 februari, 2013 kl. 12:40 #159573sanmicDeltagareVi använder YMLP
Ta en titt på deras hemsida om du inte redan gjort det, men jag tror det är mer för oss lite mindre ehandlare.8 februari, 2013 kl. 12:52 #159581Jimmy OstromDeltagareMejla och kolla md: Priser | Get a Newsletter
Billiga och mycket bra nyhetsbrev anser jag.
@kristina.amexoptics 60078 wrote:
Är det någon som har erfarenhet av mjukvara för att skicka nyhetsbrev som exempelvis Mailchimp, som vill dela med sig eller rekommendera?
Vi har använt Sendgrid drygt ett år med återkommande buggar, förvirrande UI, halvlam service och överväger därför byta mjukvara. Ett tidsödande projekt är också att manuellt uppdatera listorna med e-postadresser, istället för att mjukvaran gör detta åt oss.
Vi skickar förutom vanliga nyhetsbrev även transaktionsmejl (orderbekräftelse etc) via Sendgrid vilket har fungerat helt okej. Om det går att ha kvar dessa, men flytta nyhetsbrev och marknadsföringsmejl till ett annat program vore det optimalt.
Om man bara räknar nyhetsbreven vi skickar så blir det ca 10 stycken på olika språk och totalt till 200k-300k e-postadresser per månad.
9 februari, 2013 kl. 11:11 #159605C.LarssonDeltagareAnvänder Get a newsletter och är mycket nöjd
9 februari, 2013 kl. 11:52 #159606GregerADeltagareJag använder också Get A Newsletter, och kan bara instämma.
9 februari, 2013 kl. 15:38 #159609Societic Hair SwedenDeltagareJag kör själv MailChimp.
Mycket p.g.a att jag kör alltid WordPress på alla mina hemsidor och de flesta teman brukar ha inbyggd stöd för mailchimp och det finns så många färdiga mallar att välja mellan.Men Get A Newsletter verkar ett mycket bra alternativ som jag ska lägga till på minnet.
Tackar för tipsen.10 februari, 2013 kl. 19:22 #159630BjornDeltagare@kristina.amexoptics 60377 wrote:
Tack, var tyvärr inte speciellt imponerad av deras hemsida. Ett företag som hanterar mjukvara ska inte ha Twitterfeed som inte fungerar, halvtaskig layout eller Kanadensiska telefonnummer till Europeiska kunder. Visst, buggar riskerar man alltid, men vi har fått en överdos av olägliga buggar som kostat oss med Sendgrid. Dessutom finns viss funktionalitet vi vill ha inte i Compost, som exempelvis stöd för mobila enheter. Kanske detta Compost passar mindre företag trots detta, men jag får nog leta vidare eftersom vi har som sagt stora volymer och ett antal olika språk och länder att skicka till.
Du kanske var inne på deras engelska sida, jag har endast varit i kontakt med deras svenska kontor: Kontakt | Compost
Visst har dom stöd för mobila enheter: Carma Mobile | Compost
Jag tycker ett företags referenser säger en del, och det är ju en enkel sak att signa upp sig på några av deras kunders nyhetsbrev och få sig en uppfattning, och en demo av deras tjänst lär nog inte vara några problem. Men vad man inte ser som är bland det viktigaste av allt är ju leveransbarhet.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.