Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem SveaWebPay och returnerade varor

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Woolwich
    Deltagare

Hur gör jag om en kund som handlat på faktura genom SveaWebPay returnerar en vara (alltså bara en vara, inte hela beställningen)? Fakturan är ännu inte betald. Går det att stryka den returnerade varan från fakturan? Jag vill alltså skicka ut en ny faktura till kunden där den returnerade varan inte finns med.

Jag provade att gå in i testmiljön och kreditera den returnerade varan men det verkar inte alls bli rätt – den gamla fakturan förblir intakt och kreditfakturan som skapas innehåller enbart den returnerade varan. Ska jag behöva kreditera hela orginalfakturan och sedan manuellt skapa en ny?

Prix
    Deltagare

Du kan lösa detta på två sätt. Antingen så skickar du om vanliga fakturan med allt tillsammans med kreditfakturan. Kunden får då använda enkel matematik över vad som skall betalas in.

Alternativ två är att du meddelar kunden att en kreditfaktura är skapad, frågar om denne vill ha en sådan och meddelar även vad summan är förändrad till. Många kunder bryr sig inte om den och då sparar du både papper och miljön.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.