Startsida Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Kontakta oss-sida – formulär eller epostlänk?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Thomas THL
    Deltagare

Hej.

Sitter och håller på med en ny kontakta oss-sida där jag hade tänkt skippa formuläret och endast visa en epostlänk.

Då slog det mig att de som sitter med telefonen & surfplattan kanske inte kan skicka epost utan behöver formuläret.

Vad tror ni, formuläret ett måste för att alla ska kunna få kontakt?

/Thomas

Danny
    Deltagare

Det tror jag definitivt är väldigt vettigt att köra med. Förutom telefon och surfplattefolk så har ju inte alla smidiga e-postprogram överallt och då ska man logga in på div. olika mailkonton innan man kan kontakta dig…Skapar massa extra irritation i mitt tycke. Sen kan man ju såklart ha en länk också så dessa användare blir nöjda.

Det är ju också viktigt att lägga med någon slags antispam-funktion för att slippa den biten…

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Många som jag har pratat med och som har formulär och e-postadress på samma sida brukar ha mer än 60% av ärenden via formuläret än e-postadressen i sig.

Jag skulle haft både och.

@Thomas THL 58755 wrote:

Hej.

Sitter och håller på med en ny kontakta oss-sida där jag hade tänkt skippa formuläret och endast visa en epostlänk.

Då slog det mig att de som sitter med telefonen & surfplattan kanske inte kan skicka epost utan behöver formuläret.

Vad tror ni, formuläret ett måste för att alla ska kunna få kontakt?

/Thomas

Andreas
    Deltagare

@Jimmy Öström 58758 wrote:

Jag skulle haft både och.

Instämmer här!

henrik
    Deltagare

Vi har både och men i princip allt kommer via formuläret. Sen så kanske vi inte direkt framhäver e-postlänken men den finns och går att klicka på om någon tycker det är lättare.
    Fördelen med formuläret, enligt mig, är att man oftast får mer uppgifter av kunden. De få som mailar direkt brukar vara lite dåliga på att informera om vem dom är.

Tian
    Deltagare

Samma här. Kör både och!

Plastskivor
    Deltagare

trist dock med folk som inte kan stava sin mailadress och inte lämnar annan kontaktinfo.

Hensh
    Deltagare

Det är klart att du skall ha ett kontaktformulär. Du förlorar väl inget på att ha det liksom? :)

Prix
    Deltagare

Det jobbiga med att ha båda är att det finns kunder som skickar till båda. Svarar man på många mejl så blir det mycket dubbelarbete som kostar.

mephisto73
    Deltagare

Vi kör formulär, och skickar in uppgifterna i ett ärendehanteringssystem där vi kopplar ihop meddelandet med ev. ordrar.

Detta av rent praktiskta skäl. Nu kan vi hålla reda på obesvarade ärenden, använda ”burksvar”, koppla ihop ärenden med ordrar, föra statistik på svarstider etc.

Mail funkar inte alls för oss då dessa försvann i mängden och glömdes ibland bort.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.