Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback på ny webbshop
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 6 månader sedan av Tindra.
-
FörfattareInlägg
-
29 december, 2012 kl. 15:33 #99382TindraDeltagare
Jag skulle bli väldigt glad om någon vill komma med feedback på min webbshop BABYFACE – hudvård från Dermalogica, Decléor & Academie!
Babyface.se är min första webbshop, som kom igång i mitten av oktober 2012.
Vad får ni för känsla?
29 december, 2012 kl. 15:58 #157723precis en sanDeltagareEfter att bara ha hunnit kika en en snabb vända, så känns din butik väldigt positiv! Jag gillar det du skrivit ”Detta får du när du handlar hos oss”, ger förtroende och positiva känslor!
29 december, 2012 kl. 16:09 #157724BjornAnderssonDeltagareDet jag tycker saknas är
-Information om fraktkostnader och betalningsalternativ
Borde stå tydligt på varje sida så man inte kan missa-Om oss
Här tycker jag många missar. Jag som kund vill veta vart jag handlar.
Eran ”om oss” sida ni har idag sitter gömt långt ner på sidan och saknar dessutom relevant information om ert företag. Bra att ni har information om er som jobbar där men saknar information om själva företaget.30 december, 2012 kl. 02:16 #157759connywesthDeltagareOm jag går in på en produkt under menyvalet ”Man” så ser jag ett antal produkter men det går inte att köpa dem direkt. Jag vill inte hålla på att tjafsa och klicka mig vidare om jag redan hittat vad jag söker, jag gissar att män i största allmänhet fungerar så, det gör i alla fall alla jag känner. Kvinnor kanske vill gå runt och kolla på olika alternativ hundra gånger innan de bestämmer sig men så funkar inte de flesta män (det finns undantag…). Sen är det otydligt vilken text man kan klicka på för att komma vidare ”klick här för att läsa mer”, den texten borde vara markerad med annan färg eller färgton så man ser att den är klickbar både direkt och även när man rär pekaren över den. Mna ser visserligen att pekaren ändras men själva texten borde också ändras tycker jag.
Texten har en ljusgrå ton mot vit bakgrund vilket gör att jag hade svårt att läsa texten, den hade dessutom extremt litet typsnitt så det försvårade läsandet av texten ytterligare. Bättre kontrast på texten skulle jag önska med andra ord.
Sorteringen borde även kunna ske på Varumärke, vilket jag tycker är minst lika relevant än övriga alternativ.
Menytexterna borde inte skrivas enbart med versaler, utan inledande versal med resten emener så de blir lättare att läsa.
När jag la upp en artikel i varukorgen fick jag omedelbart 10% rabatt, det borde jag absolut inte få eftersom det tyder på att ni redan från start tar för mycket betalt. Behåll priserna som de är utan att ge rabatter direkt på första artikeln. Det är Ok att ge viss rabatt om man beställer för mer än exempelvis 2500 kr (Det är bra att ha en gräns på 1000 kr för att få fri frakt, men ytterligagre rabatt borde vara högre belopp men ge inte rabatt av slentrian, det gör att kunden helt tappar respekten för din prissättning. Det du tillför är att erbjuda ett visst samlat produktutbud var stolt över det och skäms inte för prissättningen i sig.
När man väl ska betala så tycker jag förskottsbetalning borde vara förvalt alternativ. Jag ser ingen anledning alls till att uppmuntra till krediter i tid och otid.
Direkt kortbetalning (VISA/MasterCard) borde finnas som alternativ också.
Dock är känns reklamen för Klarna helt malplacerad.
Annars tycker jag sidlayouten var hyfsat ”stilren” vilket jag gillar.
22 april, 2013 kl. 09:01 #163072TindraDeltagareTack så mycket för era svar! Mycket bra med konstruktiv kritik, jag ska göra en lista och kika igenom punkterna ni nämnt.
Vi har 12% konvertering och nu ligger nästan all fokus på att få in fler besökare. Självklart ligger även fokus på att upprätthålla fantastisk kundservice och annat. Har ni några tips på marknadsföring som når ut till många? Använder i dagsläget pricerunner, prisjakt, adwords, sökmotoroptimering (verkar inte ha hänt mycket hos företaget som sköter det åt oss dock), har provat bloggar och läst listan på 101 tips här på forumet. Jag skickar även nyhetsbrev, sms en gång i månaden och har en facebooksida med relativt få likes. På g är även informativa sidor i shopen om hur man kan sköta sin hud, sminka sig etc.Tack på förhand!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.