Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › opencart? någon som har erfarenhet?
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 11 månader sedan av FredrikGust.
-
FörfattareInlägg
-
23 december, 2012 kl. 14:11 #99368info@festservetter.seDeltagare
Hej
Har varit ute och tittat på olika webshopar men jag behöver ingen större webshop så här från början, har tittat på opencart och tycker den verkar intressant med att de intsallerar den på svenska och sedan behöver man inte betala per månad. Men jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av just opencart?
Mitt stora problem är att alla är nästa på engelska och jag har ganska svårt med just språket.
Vore tacksam för ett svar .23 december, 2012 kl. 18:00 #157609DavidWiggDeltagareJag kör till största delen open cart. Svenska går att få in i del flesta gratisplattformar. Vissa kan vara lite bökigare än andra.
Det kan behövas en del handpåläggning för att få den helt som man vill. En del inköp av moduler som förenklar arbetet kan vara bra. Bra om man vill hålla kostnader nere.
Det är bara att fråga på om du behöver hjälp. Du kan också skicka PM till mig om du behöver mer ingående hjälp.
26 december, 2012 kl. 09:06 #157635FredrikGustDeltagare@info@festservetter.se 58149 wrote:
Hej
Har varit ute och tittat på olika webshopar men jag behöver ingen större webshop så här från början, har tittat på opencart och tycker den verkar intressant med att de intsallerar den på svenska och sedan behöver man inte betala per månad. Men jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av just opencart?
Mitt stora problem är att alla är nästa på engelska och jag har ganska svårt med just språket.
Vore tacksam för ett svar .Opencart fungerar rätt bra på svenska, men man får nog räkna med att det krävs en del kunskaper i engelska för att hantera en e-handel i en opensourcelösning. Du kommer troligtvis behöva skaffa några extra tillägg och kanske göra en och annan ändring i mallarna och då kommer det krävas kunskaper i engelska för att sätta upp den och anpassa den för att fungera med svensk moms.
En stor fördel med Opencart är att den går att köra på i princip alla webbhotell och kommer fungera riktigt snabbt både för kunder och den som ska ta hand om butiken.
En nackdel är att man kommer behöva hålla programvaran uppdaterad för att laga eventuella säkerhetshål och här är kanske inte Opencart den enklaste lösningen. Uppgraderingen man gör via webbhotellets kontrollpanel kan ställa till det ibland.
Har man ingen eller liten erfarenhet tror jag att det mest lyckade resultatet ändå blir att välja någon av de hyrlösningar som finns. Det finns några alternativ som är riktigt prisvärda även för den som har en liten budget.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.