Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Ordning på fälten i kassan.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    HakanBrakan
    Deltagare

Ohoy.

Bygger om lite i kassa och skulle önska lite synpunkter på vilken ordning som ni tycker är bäst att ha på fälten för kunduppgifter i kassan (levererar bara till folkbokföringsadress) så jag ber bara kunden om tre uppgifter och alla är obligatoriska. Ger två exempel här för att lätt kunna komma med feedback men har ni andra tankar så är jag nyfiken.

Smyger med en annan fråga också. Tycker ni det ska stå ”ÅÅMMDD-XXXX” eller ”YYMMDD-XXXX” i personnummer innan man klickar i rutan (vi accepterar alla möjlig format så texten är bara där av design skäl).

dcbp3g8zs34n4ltk2b4o.png

/Håkan

Macondax
    Deltagare

Absolut alternativ två.
    Personnummer år helt okej att ange först, då allt fler är vana med att hämta adressen från personnumret, men att ange email och telefon så tidigt känns bakvänt.

Känns mer naturligt att adress är mer viktigt än email och telefon, och bör således komma före dessa.

Hensh
    Deltagare

Jag skulle också köra på alternativ två.

Vad gäller format på personnummer tycker jag att det skall stå ”ÅÅMMDD-XXXX”.

Majsan
    Deltagare

Alternativ 2, och håller med Hensh om ÅÅMMDD-XXXX

kontorsmagasinet
    Deltagare

Kontaktuppgifter först ger möjlighet att fånga upp avbrutna köp, dock tycker jag att layoutmässigt (i de förslag du föreslår) att 2 ser trevligare ut.

I google analytics kan du ganska enklet sätta upp ett A/B-test, kanske värt att testa båda?

HakanBrakan
    Deltagare

Tackar för feedbacken. Kör på nummer två tills vidare. Tycker också den ser trevligare ut. Kanske ger mig på en A/B tester för att se hur det påverkar i framtiden men listan med ”saker som ska fixas” är lite för lång just nu får att det ska bli aktuellt för tillfället.

/Håkan

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.