Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Posten Varubrev
- Detta ämne har 5 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 11 månader sedan av lenp.
-
FörfattareInlägg
-
11 december, 2012 kl. 08:57 #99320lenpDeltagare
Tänkte ge Varubrev en chans till, det blir ju bättre priser nästa år. Så jag bestämde mig för att låta alla icke-paket gå som varubrev en dag.
Problem 1 var ju att pricka in rätt tid att åka till mitt närmsta Företagscenter (som ligger ca 60 kr diesel bort med min pickup), det är ju inte så många timmar att laborera på per dygn numer – ett par på morgon och ett par strax före stängning 18:00.
Nåväl, in med dom i lilla luckan – synd att det blivit så stängt och tillbommat där. Nu var jag ensam men det som varit så bra med Företagscenter jämfört med det lokala Postombudet var att det var så lätt att bara ’slänga’ in breven/paketen oavsett hur mycket folket det var – morsning och good bye liksom…. men nu blir det väl att köa även här.
Ok, dags att börja kolla upp hur det går med leveransen – var är mina kära brev. Öh… nu 2 dagar senare så står de alla fortfarande med status ”Utskriven” och tittar jag på ett enskilt brev så har den bara ”Sändnings EDI skapad…” resp ”Sändnings EDI överförd…” men inget mer. My God – jag hoppas verkligen att det har hänt mer än så!?
Ska det va så här? När brukar status uppdateras?
/L
11 december, 2012 kl. 09:02 #156974BorjeDeltagareOfta uppdateras inte statusen i Pacsoft Online när man skickar varubrev. Ibland gör den det men oftast inte. Jag undrade också över detta när jag började med varubrev. Annars måste jag säga att varubrev har fungerat väldigt smidigt. Har börjat med DHL Servicepoint också och har bara gott att säga så här långt.
11 december, 2012 kl. 09:05 #156975DavidWiggDeltagare@lenp 57448 wrote:
Tänkte ge Varubrev en chans till, det blir ju bättre priser nästa år. Så jag bestämde mig för att låta alla icke-paket gå som varubrev en dag.
Problem 1 var ju att pricka in rätt tid att åka till mitt närmsta Företagscenter (som ligger ca 60 kr diesel bort med min pickup), det är ju inte så många timmar att laborera på per dygn numer – ett par på morgon och ett par strax före stängning 18:00.
Nåväl, in med dom i lilla luckan – synd att det blivit så stängt och tillbommat där. Nu var jag ensam men det som varit så bra med Företagscenter jämfört med det lokala Postombudet var att det var så lätt att bara ’slänga’ in breven/paketen oavsett hur mycket folket det var – morsning och good bye liksom…. men nu blir det väl att köa även här.
Ok, dags att börja kolla upp hur det går med leveransen – var är mina kära brev. Öh… nu 2 dagar senare så står de alla fortfarande med status ”Utskriven” och tittar jag på ett enskilt brev så har den bara ”Sändnings EDI skapad…” resp ”Sändnings EDI överförd…” men inget mer. My God – jag hoppas verkligen att det har hänt mer än så!?
Ska det va så här? När brukar status uppdateras?
/L
Oftast så uppdateras de inte alls. Bara ibland när ett paket når ett ombud pga för stort. Jag tycker att varubrev har fungerat väldigt bra. Kanske 3 förluster på flera tusen brev. Själv har jag bara 2 min till företagscenter, dock är öppentiderna inget att hurra över. 08:00 till 09:00
11 december, 2012 kl. 09:07 #156976lenpDeltagareOk, känner mig lite tryggare då. Måste släppa på mitt kontrollbehov med andra ord…
/L
11 december, 2012 kl. 09:49 #156980DannyDeltagareÄven vi har väldigt få problem, endast något enstaka fel per tusen varubrev. Uppdateringen släpar då och då samt att registreringen görs lite olika beroende på vem som jobbar där. Oftast är dock varubreven framme så snabbt att kunden inte hinner börja fundera på leveranstiden. Kort sagt, vi är grymt nöjda! Och bättre blir det nästa år med bättre priser…
11 december, 2012 kl. 11:10 #156988lenpDeltagareFaan, det kliar ändå i hela kroppen att inte se svart på vitt att brevet är hos kund!!
Men bra att många är nöjda med tjänsten. Nu gäller det bara att se till att man har tillräckligt många brev per dag att slå ut dom där dieselpengarna på
/L
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.