Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Saknar ni någon tjänst idag?
- Detta ämne har 5 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 4 månader sedan av
DanielN.
-
FörfattareInlägg
-
9 december, 2012 kl. 13:06 #156869
connywesth
DeltagareDet viktigaste tycker jag är att vara fokuserad på en tydlig målgrupp och erbjuda dem en riktigt bra lösning på ett problem.
Det svåra är ofta att hitta kunden som har problemet.
Vet man vem kunden är och vet vad kunden har för otillfredsställt problem så brukar det vara enklare att hitta en lösning att erbjuda.
Det är viktigt att komma ihåg hur man ska tänka på en abstrakt nivå:
– Vem är kunden?
– Vad har kunden för olösta problem?
– Vad är kunden beredd att betala för att lösa problemet? Om detta är större än 0, så har kunden ett marknadsmässigt behov.
– Kan jag lösa kundens problem?
– Kan jag få lönsamhet i mitt erbjudande?Detta är det generella tänkandet som gäller oavsett om man säljer strumpor, en upplevelse på Gröna Lund eller ett kärnkraftverk.
9 december, 2012 kl. 18:18 #156874DanielN
DeltagareDet var exakt det jag menade Conny. Mitt syfte är att ta reda om det finns något hinder/problem som ehandlare upplever. Det kan vara allt från hanteringen av produktlistor från olika leverantörer till att öka konverteringen eller kanske snittordern. Jag har själv tänkt på ett par saker men jag tror att de som har flera år i branschen sitter på ännu mera kunskap och kanske idéer på vad som kan förbättras.
9 december, 2012 kl. 18:36 #156875Dan
DeltagareRealtidsbudgivning med smarta algoritmer på adwords vore intressant.
10 december, 2012 kl. 11:43 #156908Finch Sverige
DeltagareSmarta algoritmer för optimeringsberäkning på Adwords är något som redan finns. Ett tips är att titta på oss på Finch, http://www.finch.com
10 december, 2012 kl. 11:44 #156909DanielN
DeltagareTack för tipset Dan! Ni andra som läser, skriv gärna också något som ni tror skulle hjälpa er.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.