Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Tips Önskas

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    C.Larsson
    Deltagare

Hej jag undrar hur ni andra marknadsför er.
    Jag använder mig av dessa kanaler
    Bloggare
    Google adwords
    facebook
    N.nu ( endast tre sidor än så länge)

Har ni några andra smarta tips att marknadsföra sig, har haft igång butiken sen i februari men tycker fortfarande det går lite trögt,har ca en order per dag, eller skall jag hellre tänka den som väntar på något gott…

Jag har även bloggrecensioner under vissa av mina produkter där man kommer till olika bloggar, är detta kanske dumt då min potensiella kund kommer ifrån butiken och kanske läser vidare på bloggen istället

Kenan83
    Deltagare

@C.Larsson 57151 wrote:

Hej jag undrar hur ni andra marknadsför er.
    Jag använder mig av dessa kanaler
    Bloggare
    Google adwords
    facebook
    N.nu ( endast tre sidor än så länge)

Har ni några andra smarta tips att marknadsföra sig, har haft igång butiken sen i februari men tycker fortfarande det går lite trögt,har ca en order per dag, eller skall jag hellre tänka den som väntar på något gott…

Jag har även bloggrecensioner under vissa av mina produkter där man kommer till olika bloggar, är detta kanske dumt då min potensiella kund kommer ifrån butiken och kanske läser vidare på bloggen istället

Jag använder mig av samma som dig, ska även göra lite reklam i tidningar och även sälja ute på stan.

Lite OT, men när du skriver n.nu hur menar du då?

Anton A
    Deltagare

@Kenan83 57152 wrote:

Jag använder mig av samma som dig, ska även göra lite reklam i tidningar och även sälja ute på stan.

Lite OT, men när du skriver n.nu hur menar du då?

Satellitsidor kallas det. Dvs. sidor man bygger upp för att sedan länka tillbaks till egna butiken. Just n.nu är en plattform där man kan bygga gratis hemsidor (satellitsidor) – Free website! N.nu

Kenan83
    Deltagare

@skinza.se 57153 wrote:

Satellitsidor kallas det. Dvs. sidor man bygger upp för att sedan länka tillbaks till egna butiken. Just n.nu är en plattform där man kan bygga gratis hemsidor (satellitsidor) – Free website! N.nu

Jshs ok. Som att göra en blogg och länka tillbaka till sin egen sida med andra ord =)

Carl
    Deltagare

Tjena!

Eftersom att du säger att du har ca 1 order per dag så blir jag lite nyfiken på hur ”lojala” dina kunder är; handlar de ofta hos dig?
    Hur som helst så skulle jag nog rekommendera att du tittar på att dra igång en retargeting-kampanj, dvs annonser med specifikt innehåll riktade mot dina besökare med CPC-bidding samt email-marketing.
    Det här är väl kanske inte det enklaste att göra, eller rättare sagt; man kan bli hur avancerad som helst på dessa områden, men det är relativt enkelt att dra igång arbetet med detta.

Glöm inte att det viktigaste av allt är att när/om du drar igång detta så måste du sätta upp tracking ordentligt så att du ser exakt vad du tjänar på det. ;)

EDIT: Jag skulle även kunna tipsa om affiliate marketing. Du kanske har fler plattformar som du kan nå ut via?

C.Larsson
    Deltagare

@Kenan83 57154 wrote:

Jshs ok. Som att göra en blogg och länka tillbaka till sin egen sida med andra ord =)

Jag gjorde en info sida om en produkt som jag sedan länkade i mitt nyhetsbrev. Då åkte sidan ganska snabbt upp i placering och även produktsidan den länkade till. Kanske något för dig

Kenan83
    Deltagare

@C.Larsson 57428 wrote:

Jag gjorde en info sida om en produkt som jag sedan länkade i mitt nyhetsbrev. Då åkte sidan ganska snabbt upp i placering och även produktsidan den länkade till. Kanske något för dig

Tack för tipset, ska absolut testa det =)

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.