Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Returer som ska returneras + vem betalar?
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 11 månader sedan av Qarillion.
-
FörfattareInlägg
-
3 december, 2012 kl. 20:55 #99269nobynatorDeltagare
Har en fråga då jag är lite osäker på den, ifall en kund returnerar en vara som är sönder (kunden haft sönder) och nu vill kunden ha tillbaka varan, vem står för fraktkostnaden tillbaka till kunden, jag eller kunden?
3 december, 2012 kl. 21:07 #156578JohanKDeltagare@nobynator 56996 wrote:
Har en fråga då jag är lite osäker på den, ifall en kund returnerar en vara som är sönder (kunden haft sönder) och nu vill kunden ha tillbaka varan, vem står för fraktkostnaden tillbaka till kunden, jag eller kunden?
Rent spontant tycker jag kunden, utan att veta exakt.
3 december, 2012 kl. 23:53 #156584nobynatorDeltagare@JohanK 56997 wrote:
Rent spontant tycker jag kunden, utan att veta exakt.
Jo jag med, men vad säger ni andra?
4 december, 2012 kl. 06:08 #156586QarillionDeltagareOm kunden är ansvarig för skadan så är det kunden i mitt tycke.
Om du skickar in en vara för service och garantin avslås så är det i princip alltid kunden som står för kostnaderna som tex. undersökningskostnad, ev. reparation och frakt tillbaka.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.