Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Ändrat förfogande EJ användbart vid Skicka Lätt
- Detta ämne har 3 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 10 månader sedan av Tian.
-
FörfattareInlägg
-
22 januari, 2013 kl. 16:35 #99215Flagstore.seDeltagare
Posten har meddelat mig att det ej går att göra ”Ändrat förfogande” med Skicka Lätt..
..så ska ni Skicka Lätt så se till att Skicka Rätt :rolleyes:
Företagscentret försökte få Posten support att skicka tillbaka försändelsen eller göra något åt problemet ändå..men icke. Bara för mig att skicka nya varor till kund + invänta automatiska returen på de felskickade. Posten = E-handlarens bästa vän :confused:
Erfarenheten säger ju också att det kan ta månader innan man får tillbaka outlösta saker. När Skicka Lätt försändelser går i retur blir ju oftast returadressen en blandning mellan kundens och min adress 😡 😡 😡
22 januari, 2013 kl. 16:57 #158629TianDeltagareProva att ringa Posttulämningsstället istället. De är ofta väldigt tillmötesgående!
23 januari, 2013 kl. 02:59 #158655Flagstore.seDeltagare@Tian 59321 wrote:
Prova att ringa Posttulämningsstället istället. De är ofta väldigt tillmötesgående!
Jo men de som jobbar på utlämningsställena typ affärer, är ju oftast lika eller tom ännu mer okunniga än Postens supportpersonal :rolleyes:
De kunniga jobbar på Företagscentren, dvs Brevbärarna (men å andra sidan får just de väldigt dåligt med information om nyheter inom Posten)
Har extra varor hemma i lager som tur är till den väntande kunden
23 januari, 2013 kl. 07:15 #158656TianDeltagareDet var ju skönt, att du hade extravaror!
Dock hände det mig en gång att kunden råkat uppge fel adress, så paketet hamnade heeelt off. Till nån ICAbutik…
Dock ringde jag dit och frågade (väldigt vänligt) om inte de kunde skriva ut en blankett med nytt Skickalätt (som jag mailade)och tejpa på den felaktiga adresslappen.
Det var inga problem alls, och kunden fick sitt paket dagen efter. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.