Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Plattform för nischad webshop med expansionsmöjligheter
- Detta ämne har 5 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av nordicwebteam.
-
FörfattareInlägg
-
25 november, 2012 kl. 00:42 #99214Mathias_kDeltagare
Hej, jag sitter och planerar att skapa en nischad webshop med till att börja med ca 10-20 produkter och sedan ta in fler beroende på respons och resultat. Målet är att hålla ner kostnaderna nu i början och ha väldigt låga fasta kostnader.
Tidigare kunskap inom Webb är en del Drupal, lite CMSet Joomla och lite HTML och CSS kunskaper. Kan en del C++ och ett Visual Basic liknande språk sedan tidigare och pillat lite med PHP så att lära sig det ska inte vara några problem.
Jag har kommit fram till att jag kommer antagligen ta betalt genom Payson då jag inte är sugen på att ta dyra månadskostnader nu i början.
Nu är bara frågan vilken webshopsplattform och det är där jag har fastnat….
Tack på förhand!
25 november, 2012 kl. 07:37 #156072HenshDeltagareHej Mathias,
Har du kollat in Texttalk? De har låga priser.
Jag kör inte med Texttalk, men många här på forumet gör det och de flesta är jättenöjda med dem. Osäker dock ifall du har tillgång till kod.
Själv använder jag mig utav Wikinggruppen. Fördel med dem är att de är relativ billiga samt att design ingår. En nackdel är att du har en begränsad del till kod.
Sedan kan jag även rekommendera dig Tictail. Gratis och enkelt att komma igång.
25 november, 2012 kl. 19:57 #156082Mathias_kDeltagareJa de kan ju vara något. Jag hittade, laddade ner och testade Prestashop lite och det verkade väldigt kompetent om än lite svår lärt. Vet du hur bra det funkar för en mindre Webshop?
25 november, 2012 kl. 20:32 #156084DavidWiggDeltagareOpen cart är också en gratis lösning som du kan köra på ett vanligt webbhotell. Lite enklare att köra igång än med Prestashop. Vill man få mer flyt i admin får man dock köpa på sig en hel del moduler, kostar inte så mycket men ändå. Om man inte kan koda ihop det själv förstås.
Men jag tycker det är svårare att växa i Open cart. Att få en snabb och smidig admin för tex 100 ordrar per dag går inte så bra i Open cart. Jag kommer att byta inom en snar framtid.
Men Open cart är bra om du vill köra billigt och enkelt. Kör igång så snabbt du kan så du ser att affärsiden håller. Sitt inte och fila in i minsta detalj, det kan du ta sedan. Fråga gärna om feedback i forumet och allt från seo till design.
25 november, 2012 kl. 22:54 #156086Mathias_kDeltagare@DavidWigg 56437 wrote:
Open cart är också en gratis lösning som du kan köra på ett vanligt webbhotell. Lite enklare att köra igång än med Prestashop. Vill man få mer flyt i admin får man dock köpa på sig en hel del moduler, kostar inte så mycket men ändå. Om man inte kan koda ihop det själv förstås.
Men jag tycker det är svårare att växa i Open cart. Att få en snabb och smidig admin för tex 100 ordrar per dag går inte så bra i Open cart. Jag kommer att byta inom en snar framtid.
Men Open cart är bra om du vill köra billigt och enkelt. Kör igång så snabbt du kan så du ser att affärsiden håller. Sitt inte och fila in i minsta detalj, det kan du ta sedan. Fråga gärna om feedback i forumet och allt från seo till design.
Tack det ska jag definitivt kolla på! Den dagen jag får 100 ordrar per dag så tar jag gärna det problemet
27 november, 2012 kl. 19:33 #156245nordicwebteamDeltagareTänk på att det är svårt att se om det fungerar om du inte kör 100%
Open source plattform kan vara utan månadskostnad om du tar dig tid och läser på om det. Men de flesta brukar behöva det för de flesta plattformar. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.