Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Kingscross.se bättre konvertering?
- Detta ämne har 7 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 1 månad sedan av Parvelito.
-
FörfattareInlägg
-
21 november, 2012 kl. 10:48 #99183VATadviserDeltagare
Hej,
Min butik Födelsedagspresent, Present – Kingscross.se – Doppresenter, Födelsedagspresenter Startsida Kingscross konverterar dåligt tycker jag ca 0.75. Jag tar tacksamt emot tips och tricks från Er på vad som kan göras bättre.
Mvh
Stefan21 november, 2012 kl. 11:01 #155839danielanderssonDeltagareNu vet jag inte om min uppkoppling strular, men det tog 15-20 sekunder innan sidan ens kom upp
Storleken på typsnittet är alldeles för liten, det ser nästan ut som om du vill gömma texten.
Hur många använder ”Lägg till i önskelista” och ”Lägg till jämförelse”? Min gissning är på ca 1%, om ens det. Ta bort allt som stör och är meningslöst.
Jag är gammal och därför van vid kategorier till vänster. Där ser jag bara Google+ (har dom 10 användare i Sverige?) och Presentkort. Jag skulle plocka bort Presentkort och Google+ och antingen slänga dit populära produkter eller ja.. jag vet inte, flytta upp varukorg osv?
På produktsidan ligger både ”E-posta till en vän” och ”Bli först med att recensera denna produkt” ganska högt upp. Används dessa?
Om inte, flytta ner eller ta bort, då fokus bör ligga på köpet.
”Vänligen fyll i ditt val i samtliga obligatoriska fält.” skulle gärna få markera vart jag fyller i texten. Hos mig hamnar fälten nämligen below-the-fold
När jag väl fyllt i och lagt i varukorgen får jag upp BÅDA dessa meddelanden:
Vänligen fyll i ditt val i samtliga obligatoriska fält.
A: Måns dopsked i nysilver placerades i din varukorg.
.. lite förvirrande.Hur går jag till kassan? Är enda sättet att gå till kassan via den lilla varukorg-länken i meningen ”Du har 1 artikel i din varukorg.”? Undra varför inte folk köper..
Ha Totalsumman och knappen under helt i rött är väl en smaksak, men jag tänkte först att det var en bakåt/ångraknapp.
One-page-checkout är trevligt också.
21 november, 2012 kl. 11:31 #155841ParvelitoDeltagareHar samma problem som Lunarmys med väldigt lång svarstid. Jag tror det beror på att du har 400 produkter som skall visas på förstasidan + slider.
Förutom hans kritik, som jag i stort instämmer med, så tycker jag att du skall beakta att du har en dropdown toppmeny, men ändå har du tagit hela utrymmet du frigjorde och lagt in i princip ingenting.
I blickfånget hamnar en massa SEO-text istället för de produkter som säljer mest. Dina kunder är garanterat inte ute efter att läsa en text med små bokstäver, utan de vill se produkter. (ändå är sidan inte särskilt genomtänkt vad gäller annan SEO. Klickar man t.ex. på ”Dopsked – Klocka” så kommer man till en sida som heter ”Prinsessa-Silversked”).
Priserna är ofta inte avrundade.
Det är inte så mycket jobb som behövs, mest detaljer där du skall sätta kundens köpprocess i fokus. Använd ytorna, exponera lagom många produkter på rätt ställe, ge kunden vad denne är van att möta när denne handlar så kommer det gå bättre.
21 november, 2012 kl. 11:34 #155842VATadviserDeltagareJättetack för riktigt bra tips. En dum fråga kanske men vad är en one page checkout? Har inte jobbat med det.
21 november, 2012 kl. 11:35 #155843danielanderssonDeltagare@VATadviser 56164 wrote:
En dum fråga kanske men vad är en one page checkout? Har inte jobbat med det.
Precis vad det låter som, en kassa på en sida (och inte en massa steg där man behöver klicka sig fram).
Vi kör med det på både iPhone-tillbehör, iPhone 4-skal, iPhone skal, iPad tillbehör och Samsung-tillbehör, iPhone-tillbehör och andra smartphone-tillbehör på Mobian.se.
21 november, 2012 kl. 12:46 #155848kontorsmagasinetDeltagareTror du skulle behöva göra lite konkurrentanalys.
Jämför:
Födelsedagspresent, Present – Kingscross.se – Doppresenter, Födelsedagspresenter Klocka dopsked, silverskedmed
Klockan Dopsked – Mema/GAB – Mema/GAB – RoyalDesign.seÄven om priset varit detsamma så hade jag nog hellre köpt på royaldesign, sidan känns mer inbjudande helt enkelt. Ta hjälp av en duktig webdesigner, så tror jag att ni kommer att kunna se ett försäljningslyft. Laddtid och one page checkout kommer också att göra stor skillnad.
23 november, 2012 kl. 07:59 #155931VATadviserDeltagareHej igen,
Jag har nu fixat till en hel del av det som Ni tipsade om. Har inte hunnit med one page checkout ännu, inte heller avrundat alla (men en del) priser och konkurrensanalysen hade jag redan på plats:-). Gillar inte att sänka priser men det är nog nödvändigt på just dopskedarna:-)
Tacksam om Ni ville kika lite till nu och kommentera ändringarna. Finns det mer jag kan slipa på för att öka konverteringen?
Mvh
Mvh
23 november, 2012 kl. 08:18 #155932ParvelitoDeltagareNågra snabba förändringar till skulle jag ge mig på.
1: Du har fortfarande alternativet ”Visa 400 på samma sida”, det tar upp utrymme och skjuter ned produkterna så att produktrad 2 hamnar nedför bildskärmen på många datorer. De där centimetrar och millimeter på förstasidan är viktiga.
2: Om du flyttar upp kassan till huvudet och tar bort jämförelsen så kan du få rum med 5 produkter i bredd. Då exponerar du 67% mer produkter i besökarens omedelbara blickfång.
3: Jag skulle försöka skapa ett enhetligt färgat köpflöde, t.ex. att alla köpknappar är gröna, att varukorgen blir grön när man lagt något i den, och att de viktiga knapparna i kassan också är gröna. Det skapar ett enkelt köpflöde för konsumenten där hjärnan nästan sköter klickandet själv för konsumenten.
Sedan tror jag du får klura lite på hur man köper till en gravering också, det står att man kan, men inte hur.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.