Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Sälja till Tokyo?
- Detta ämne har 5 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 11 månader sedan av Stina.
-
FörfattareInlägg
-
13 november, 2012 kl. 19:41 #99145StinaDeltagare
Är det någon som sålt till en kund i Tokyo? Jag har fått en förfrågan om att skicka produkter dit.
Är det någon tullavgift? Moms?
Är det någon som vet?
//Stina
13 november, 2012 kl. 19:54 #155521Anton ADeltagare@Stina 55794 wrote:
Är det någon som sålt till en kund i Tokyo? Jag har fått en förfrågan om att skicka produkter dit.
Är det någon som vet?
//Stina
Va i Tokyo för bara någon vecka sedan
Ja du måste väl fylla i en tullblankett när du skickar iväg den.
Vad tullen sedan ligger på för den som tar emot paketet vet jag inte.
Deras skatt som motsvarar moms ligger i alla fall på 5%, vilket är lågt.13 november, 2012 kl. 23:49 #155535sanmicDeltagare@Stina 55794 wrote:
Är det någon som vet?
//Stina
Jag tänker inte svara på något av det du frågade, men kan iaf avslöja att Posten faktiskt brukar funka bra till Japan.
Annars brukar jag vara lite allergisk mot Posten utanför Norden, men som sagt, Japan funkar bra.14 november, 2012 kl. 07:48 #155539StinaDeltagareTack! Jag går in på deras sida och kollar priser.
14 november, 2012 kl. 10:08 #155542GregerADeltagareJapan ligger utanför EU, så det blir en ren export.
Du tar inte ut svensk moms.
Du upprättar en tulldeklaration som går med paketet.
Posten sköter exportförtullningen – ingår i priset på Postpaket Utrikes.
Skickar du med DHL Express. UPS, TNT eller FedEx så ingår också exportförtullning.I Japan får mottagaren betala deras skatter och avgifter.
21 november, 2012 kl. 14:19 #155853StinaDeltagareTack för era svar!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.