Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Magento med fakturering och butikskassa ???
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av nordicwebteam.
-
FörfattareInlägg
-
12 november, 2012 kl. 21:20 #99133ChemekDeltagare
Först och främst så vill jag säga att det är en jungel med afärssystem, ju mer jag läser desto mer blir jag förvirrad. Och vet inte längre vad jag behöver eller inte behöver. Jag vill att det skall vara så enkelt som möjligt, men det verkar som alla dessa möjligheter gör det svårt att göra ett val. Hoppas ni kan hjälpa mig att reda ut den del.
Jag skall starta up både en fyssisk och ehandels butik. Jag har bestämmt mig för att köra magento. Nu är frågan, vad behöver jag till det egentligen? Jag behöver ha ett enkelt fakturerings system så jag kan fakturera. Jag har tidigare använt mig av fortnox, och det funkade ganska bra. Shoppen som då var integrerad, var dock begränsad, men det var praktiskt att lagret var sammankopplat med shoppen. Det som blev drygt efter ett tag var att lägga in produkter i shoppen, då jag saknade någon form av barcode skanner. Det blev också dryggt att sälja produkter i en fysisk butik utan en skanner och behöva hitta produkterna manuellt i faktureringsprogramet.
Jag kollar lite på specter, men blir riktigt kluven då dem erbjuder så många moduler.
Räcker det inte att använda magento som håller koll på lagret och sedan endast koppla till Order/faktura funktionen till att börja med för att fakturera, och sedan utöka det med en ”butikskassa” för att sälja i butik, Då tänker jag att faktureringen och butikskassan hämtar från magento som är lagret? Eller behöver jag någonting annat ?`
Det känns försvarbart att till en början betala 99kr för fakturerings modulen och sedan 580kr för butikskassan. Men sen så finns webshopps koppling som kostar 225 kr i månaden. Och det vet jag inte vad är det för kostnad egentligen, är inte det endast ett litet jobb för dem att koppla in magento in i systemet eftersom dem är vana vid det systemet och sedan låta det vara? känns mer som en engångskostnad skulle vara rimligt, men i detta fallet så känns 225 kr som rena stölden.
Det här med Klarna integration, är också något som väcker frågor. Jag körde tidigare virtuemart och instalerade klarnamodulen själv utan kostnad, så utöver månadsavgiften som klarna hade, så kostade det inte mig något extra. Här behöver jag betala 49kr i månaden. Och var i systemet hamnar detta? Läggs det till på shoppen, eller finns det endast i afärssystemet, dvs enast i butikskassan och jag behöer ännu en insallation i magento? Eller är dessa 49kr i månaden ett speciellt avtal som specter har med klarna, vilket inte ger andra månadsavgifter från klarna?
Som sagt, det är lite jungel det här. Någon som har tid att redogöra det här lite för mig?
13 november, 2012 kl. 20:40 #155524nordicwebteamDeltagareVäldigt många frågor. Kul att du gillar Magento.
– Magento fungerar fint att hantera lager med.
– Specter – mitt företag bygger en koppling till Magento. (klar om 2 veckor max)
– Det räcker förmodligen med order/faktura funktion.
– Klarna kan jag hjälpa dig att installera i Magento utan kostnad eftersom vi är partners med dem.
– Butiken är jag osäker på hur det ska fungera. Har en begränsad kunskap om just den delen. Måste nog veta lite mer hur kassan ser ut där. Men det har väl Specter om jag inte minns fel?
Hoppas du fick svar på några frågor iaf. Hör gärna av dig så kan jag hjälpa dig med hela processen. För det är exakt detta jag arbetar med. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.