Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Hur ser era "kvitton" ut?
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av connywesth.
-
FörfattareInlägg
-
11 november, 2012 kl. 07:44 #99123HenshDeltagare
Hej,
Jag undrar hur era ”kvitton” ser ut för ut. Det vill säga när en kund har slutfört en beställning.
Vilken information bör man ha med i ett ”kvitto”, annat än ”Tack för din order”?
Vill även veta, hur era följesedlar ser ut – finns det någon mall att gå efter?
Tycker ni att man bör skicka med en retursedel, eller ska man maila över en sådan ifall en kund begär detta?
Tack!
12 november, 2012 kl. 10:23 #154874bslaskDeltagarehmm, har inte ens tänkt tanken att jag skulle behöva skicka med ett kvitto…
har å andra sidan ej heller fått något förfrågan på sådan.Idag skickar jag med en Faktura/Följesedel i paketet, antar att den får fungera som kvitto.
12 november, 2012 kl. 19:47 #155433connywesthDeltagareHar du ett företag som kund (alla organisationer med orgnr räknas som företag i detta sammanhang) så är du skyldig att utfärda faktura eller kvitto.
Privatpersoner har alltid rätt till kvitto, men du kan även utfärda faktura till privatpersoner.
Du som säljare är ALLTID (med vissa extrema undantag) skyldig att utfärda faktura eller kvitto som bekräftelse på affärstransaktionen.
Enligt skatteverket ska följande information ingå i en faktura: Vad ska framgå av fakturan? | Skatteverket [NS4 version]
Som kund har man alltid rätt att få kvitto: Du har rätt att få kvitto på ditt köp | Skatteverket [NS4 version]
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.