Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99060
    jpettersson
    Deltagare

    Hur ser det ut för er och m-handel? Jag blev lite förvånad då jag kikade på detta i analytics. Jag tyckte siffran var oväntat hög, se nedan. Vi har inte gjort några speciella ansatser för att boosta vår m-handel utan det är vår ”vanliga” shop som skalas automatiskt till rätt skärmstorlek, dvs ingen app eller dylikt.

    Jan-Nov 2012:

    Trafik
    mobilt (inkl plattor): 19% (5.76 sid/besök)
    icke-mobilt: 81% (7.13 sid/besök)

    Försäljning
    mobilt (inkl plattor): 15%
    icke-mobilt: 85%

    Hur ser det ut för er?

    MVH
    Jesper

    #154898
    pyhobby
    Deltagare

    Jan-Nov 2012:

    Trafik
    mobilt (inkl plattor): 17,3% (6,96 sid/besök)
    icke-mobilt:82,7% (12,24 sid/besök)

    Försäljning
    mobilt (inkl plattor): 7,9%
    icke-mobilt: 92,1%

    Noterbart är att vi ju använder samma plattform.

    Vi har rätt usel konvertering när det gäller våra mobilbesökare. En normal beställning för oss brukar innehålla ungefär 15 produkter. Tror det delvis kan vara därför som vår konvertering ligger lågt, att det blir lite för jobbigt helt enkelt. Känns som det snart är dags att börja fila på en mobilversion, även om Talex butiker ju fungerar utmärkt att handla från utan mobilanpassning.

    #154899
    Per Nilsson
    Deltagare

    19,08 % (mobila enheter)

    Intressant att alla 3 ligger på ungefär samma procenttal.

    #154907
    jpettersson
    Deltagare

    Känns som det snart är dags att börja fila på en mobilversion, även om Talex butiker ju fungerar utmärkt att handla från utan mobilanpassning.

    Ja, jag måste säga att jag är nöjd med deras mobilanpassning, jag ser inga behov (i alla fall för oss) att i dagsläget satsa på att specialanpassa shoppen efter mobilkunder. Enligt vår statistik så verkar ju inte det heller vara alltför stora problem att handla, ingen större skillnad mellan trafik och försäljning.

    Värt att notera är att användare med apple produkter står för hela 90% av besöken (45% Ipad, 45% Iphone) och 93% (59% Ipad, 34% Iphone) av försäljningen. Är de så pass dominerande eller är så att apple kunder är mer surf- och köpvilliga? Oavsett, större skärm tycks i alla fall leda till bättre konvertering.

    //Jesper

    #155101
    Mikkel79
    Deltagare

    Vi ligger på 29% trafik fra mobil inkludert tablets. (Siste 30 dager)
    Salg: 12.04%

    6 måneder siden var det: 17,7%
    Salg: 11,96%

    Så trafikken har økt, men fortsatt samme salgsprosent.
    Betyr vel kanskje det er noen devicer vi ikke fungerer 100% på.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.